Menu serwisu
Ceramizery
Istota działania
Zastosowanie
Testy i badania
Opinie
Ceny i produkty
Instrukcje
Współpraca
Kontakt
Gdzie kupić?
Sklep Ceramizery

Gdzie kupić Ceramizery?


Kalkulator doboru Ceramizerów


Warsztaty w których można zaaplikować Ceramizer




wycieraczki samochodowe

Goclean, mycie auta bez wody

Ultralube

Pytania o zastosowaniu w skrzyniach biegów, przekładniach

  1. W jaki sposób ceramizer wpływa na synchronizatory w skrzyni biegów?

  2. Stalowe powierzchnie tarcia synchronizatorów są pokryte najczęściej  molibdenem ( w celu zwiększenia ich żywotności). Podczas eksploatacji z wyjątkowo częstym i energicznym przełączaniem biegów i w dodatku z użyciem zbyt dużej siły - te powierzchnie ulegają uszkodzeniu (wytarciu), co powoduje  w konsekwencji trudności w wyrównaniu prędkości elementów synchronizatora podczas przełączania biegu, a wtedy potrzebny jest dłuższy czas na przełączenie biegu i w dodatku przy użyciu większej siły. Ceramizer powoduje odbudowę warstwy (wprawdzie nie molibdenowej, ale o podobnych własnościach ciernych) odpornej na ścieranie a w dodatku bardzo trwałej i twardej - w konsekwencji usprawniając funkcje synchronizatora. Proces regeneracji ma jednak miejsce tylko wtedy, gdy procesy zużycia nie są posunięte ponad graniczne lub nastąpiło zużycie awaryjne albo uszkodzenie trwałe elementów.

  3. Czy jeżeli mam uszkodzony synchronizator, pierwszy bieg nie wchodzi…czy pomoże mi ceramizer?

  4. Wszystko zależy od rodzaju uszkodzenia. Jeśli jest to ubytek warstwy ochronnej (najczęściej molibdenowej) to pomoże, ale jeśli są to trwałe uszkodzenia  np. wykruszenia zaczepów sprzęgających - to raczej nie ma co liczyć na cud. A tak na marginesie: nie każda skrzynia biegów ma synchronizowany I-szy bieg, a wtedy już jest problem.

  5. Mam problem z synchronizatorem niższych biegów - dwójka wchodzi często ze zgrzytem, zwłaszcza przy redukcjach, nawet delikatnych, przy 20-30 km/godz. Skrzynia japońska, olej pełny syntetyk. Czy preparat pomoże ?

  6. Jeśli przyczyną jest uszkodzona (zdarta) warstewka molibdenu na powierzchniach tarcia synchronizatorów, to oczywiście - pomoże.

  7. Z informacji o ceramizerach wynika, że nie zaleca się ich do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów. Mam skuter z automatyczną skrzynką biegów, czy mogę zastosować do jej zabezpieczenia ceramizer?

  8. W konstrukcji układu napędowego skuterów stosowane są zazwyczaj suche przekładnie automatyczne, które nie mają kontaktu z olejem. W tego typu mechanizmach (które nie mają kontaktu z olejem) stosowanie ceramizerów nie jest możliwe. Technologia ceramizacji wymaga oleju jako nośnika cząsteczek ceramizera i cząsteczek metalu. Tym niemniej zaleca się stosowanie ceramizerów do silników odpowiednio dwu lub czterosuwowych w skuterach.

  9. Czy można stosować ceramizer do przekładni głównych o zwiększonym tarciu mechanizmu różnicowego?

  10. To zależy od konstrukcji mechanizmu zwiększającego tarcie (płytki metalowe czy sprzęgła wiskotyczne), ale na wszelki wypadek, jeśli nie zna się dokładnie budowy takiego mechanizmu, należy ustalić z producentem konstrukcję mechanizmu i wówczas zdecydować o stosowaniu bądź nie stosowaniu preparatu.

  11. Czy można stosować Ceramizer® do skrzyni biegów z mechanizmem różnicowym typu "TORSEN"?

  12. W skrzyni biegów z mechanizmem torsen nie zaleca się stosować Ceramizerów ponieważ mogło by dojść do deregulacji przeniesienia napędu spowodowanej zmianą współczynnika tarcia w mechanizmie torsen.

  13. Czym różni się preparat do silników od preparatu do skrzyni biegów?

  14. Różnica leży w składzie dodatków i gradacji podstawowego składnika, o ile preparat przeznaczony do silnika można ( z konieczności) stosować do skrzyni, to odwrotnie raczej nie jest zalecane.

  15. Jaki ma wpływ preparat zastosowany do skrzyni biegów motocykla na działanie sprzęgła mokrego, czy zmniejszone tarcie nie wpłynie na poślizgi sprzęgła?

  16. Preparat tworzy rzeczywiście warstwę ceramiczno-metalową o bardzo niskim współczynniku tarcia, ale wyłącznie na powierzchniach tarcia metal-metal, a sprzęgła mokre mają tylko jedną powierzchnie z metalowych płytek, druga to materiał z tworzywa lub w starszych konstrukcjach korek, a na nich nie wytworzy się warstewka ceramiczno-metalowa, nawet najcieńsza. Tak, więc powierzchnie czynne sprzęgła mokrego nie zmieniają swoich właściwości.

  17. Mam Opla Omege C z roku 1999 mam słyszalny szum tylnego mostu. Bylem na badaniu łożysk kół, okazało się że są OK. Szum z tyłu zanika przy skręcie w prawo, w lewo lub przy jeździe na wprost jednak wystepuje, słyszalny jest przy szybkości od ok 100km/h. Czy dodanie preparatu może coś pomóc, i ile trzeba go dolać? P.S. w tylnym moście oleju jest na max i brak wycieków. Przebieg jednak mam już 312 tys.km.

  18. Prawdopodobną przyczyną tego rodzaju efektów akustycznych jest już spore zużycie przekładni głównej (żeby tylko nie pitting).. proponuję zastosować pojedynczą dawkę (chodzi o stężenie, które nie powinno być za duże, żeby była efektywna ceramizacja) a później, zależnie od efektu: ponowienie procesu (np. po przejechaniu ok 500 km).

Warto przeczytać
Newsy
Częste pytania
Porady i ciekawostki
Bezpłatnie
Napisali o nas
Ściągnij
Dla prasy

Ceramizer w programie Na Osi na antenie TVN Turbo


     English siteSpain siteSlovakia site

  Tel.: +48 224980908 
          +48 223897703 
          +48 222050434
  Tel. kom.: +48 601315812 
  E-mail: info@ceramizer.pl
  Skype: Zadzwoń!
  Gadu-Gadu: 8761996

Naprawa skrzyni biegów,na czym polega,ile kosztuje,jak jej uniknąć



Zdjęcia: rajdy/wyścigi