Dla prasy

Osoba odpowiedzialna za kontakt z mediami: Borysław Czajczyński, tel. 692 465 534, b.czajczynski@ceramizer.pl.

Prosimy o kontakt w celu pozyskania dodatkowych informacji i materiałów prasowych dotyczących marki Ceramizer.

 

Artykuł 1

562 km bez oleju w silniku? 

Czy da się przejechać kilkaset kilometrów bez oleju? Pewna firma postanowiła to sprawdzić. 

Olej jest niczym krew organizmu, docierając do każdego zakamarka umożliwia pracę silników, skrzyń biegów i innych mechanizmów samochodu, w których występuje tarcie. Niestety nawet najnowsze oleje nie zabezpieczają należycie przed zużyciem (podczas długich tras, częstego uruchamiania i trudnych warunków pracy silnika). Między innymi dlatego mechanizmy w pojazdach ulegają zużyciu:

w przypadku silników, zużycie zazwyczaj objawia się hałaśliwą pracą, nadmiernym dymieniem, braniem oleju, zwiększonym zużyciem paliwa, niskim ciśnieniem sprężania.
w przypadku skrzyń biegów, zużycie zazwyczaj objawia się utrudnioną zmianą biegów (często towarzyszy temu zgrzytanie) oraz hałaśliwą pracą. Z jednej strony, naprawy są na tyle drogie, że nierzadko mogą przekroczyć wartość pojazdu, z drugiej strony zużyte mechanizmy są nad wyraz uciążliwe a ich dalsza eksploatacja może doprowadzić do awarii i nieoczekiwanego, przykrego unieruchomienia pojazdu.

Nie każdy wie, że istnieją preparaty do oleju, które skutecznie regenerują i zabezpieczają przed zużyciem m.in. silniki i skrzynie biegów. Ceramizery® to preparaty dodawane do oleju, które pod wpływem temperatury (tarcia) łączą się z cząsteczkami metalu i odbudowują zużyte powierzchnie tarcia.

Utworzona warstwa ceramiczno metalowa charakteryzuje się niskim współczynnikiem tarcia, a powierzchnia tarcia jest bardziej odporna na ścieranie niż w przypadku tarcia metalu o metal. Zdaniem Producenta taka warstwa ceramiczna chroni silnik, przy normalnej eksploatacji przez co najmniej 70 tysięcy kilometrów.
Główne korzyści ze stosowania Ceramizerów® to między innymi:

  • zmniejszenie zużycia paliwa (od 3 do 15 %),
  • zmniejszenie zużycia oleju (redukcja dymienia),
  • wyciszenie i wyrównanie pracy silnika,
  • wyrównanie ciśnień sprężania we wszystkich cylindrach,
  • łatwiejszy rozruch zimnego silnika,
  • w skrzyni biegów wyeliminowanie trudności ze zmianą biegów (szczególnie zgrzytów).

Przeprowadzono kilkanaście różnych testów aby ocenić skuteczność Ceramizerów®. Jednym z takich testów było sprawdzenie w jakim stopniu Ceramizer® zabezpiecza silnik przed zużyciem. Aby to sprawdzić, pod okiem dziennikarzy telewizji TVN Turbo oraz gazet Motor i Super Express przeprowadzono ekstremalną próbę jazdy bez oleju. Samochodem, który posłużył do testu była Honda Civic o przebiegu ponad 180 tys. km, napędzana silnikiem o pojemności 1,5 l. Do oleju dodano Ceramizer® po czym przejechano autem około 3000 km aby w silniku wytworzyła się warstwa regenerująco-ochronna. Następnie komisyjnie spuszczono z sinika olej i rozpoczęto ekstremalną próbę. Laweta, która towarzyszyła w drodze, nie przydała się do niczego, co zdziwiło dziennikarzy obecnych podczas testu. Honda Civic bez oleju przejechała z podwarszawskiego Nadarzyna do Katowic i z powrotem - 562 kilometrów. 

Wyniki testu:

Pojazd przejechał 562 kilometry bez oleju w silniku w ruchu miejskim (5%) i poza miastem (95%).
Temperatura silnika podczas testu utrzymywała się w normie.
Auto przemieszczało się ze średnią prędkością 90 km/h, chwilami uzyskiwano prędkość - 120 km/h.
Silnik był zasilany na przemian benzyną i LPG (co tym bardziej pogłębiało ekstremalne warunki pracy silnika).
Pomimo kilku godzin (w sumie około 7 godzin) jazdy bez oleju, silnik pracował wciąż sprawnie i nie stwarzał problemów w eksploatacji pojazdu.
Wciąż sprawny i funkcjonujący silnik zostanie zdemontowany i przekazany do oceny stanu powierzchni par tarcia.

Więcej informacji m. in. na temat tego ekstremalnego testu znajduje się na stronie www.ceramizer.pl 

Artykuł 2

Czy zastanawiałeś się jakby to było gdyby twoje auto spalało mniej paliwa, nie dymiło, nie brało oleju a skrzynia biegów pracowała cicho i przestała zgrzytać przy zmianie biegów?

Jesteś kierowcą i corocznie pokonujesz wiele tysięcy kilometrów. Jeździsz w różnych warunkach, w upalne lato i mroźną zimę, w uciążliwych korkach i długich wyczerpujących trasach. Twój silnik i skrzynia biegów tak jak każdy mechanizm w którym występuje niszczące tarcie, po kilku latach ulega zużyciu. Co to dla ciebie oznacza?

Zaczynasz odczuwać że stopniowo wraz z upływem kilometrów jazda autem staje się dla ciebie coraz bardziej uciążliwa. Wyraźnie zauważasz że podczas przyśpieszania zostawiasz za sobą siwy obłok spalonego oleju. Siedząc w fotelu odczuwasz nieprzyjemny zapach i słyszysz nierówną hałaśliwą pracę silnika. Chwytasz dźwignię zmiany biegów i z niemałym oporem załączasz kolejne biegi. Czasem, zwłaszcza przy dynamicznej jeździe zmiana ta wywołuje drażliwy zgrzyt. Nie mierzyłeś przyśpieszenia ale wydaje ci się że auto straciło na dynamice - pamiętasz że kiedyś było bardziej zrywne. Choć możesz tego nie podliczać, koszt paliwa i dolewanego oleju jest dla ciebie coraz większym wydatkiem. 

Czy wiesz ile tak naprawdę kosztuje Cię zużyty silnik? Przyjmijmy że zużyty silnik spala dodatkowo na 100 kilometrów 1 litr paliwa. Wynika to między innymi z zużycia pierścieni tłokowych i różnicy ciśnień sprężania w cylindrach. Przy rocznym przebiegu 20 000 kilometrów zużyty silnik spala więc, nadmierne 200 litrów paliwa. Litr paliwa kosztuje 4,4 zł, a więc samo dodatkowe zużycie paliwa kosztuje cię rocznie około 880 zł. Jeżeli jesteś kierowcą turbodiesla lub auta zasilanego gazem koszt ten będzie odpowiednio niższy ale wciąż niestety będzie to kilkaset złotych. Jak wyglądają koszty w przypadku brania oleju? Przyjmijmy ze zużyty silnik bierze 1 litr oleju na 2000 kilometrów. Przy rocznym przebiegu 20 000 kilometrów silnik bierze 10 litrów oleju. Litr oleju kosztuje około 20 zł , a więc samo dolewanie oleju kosztuje cię rocznie około 200 zł. 

Możesz nadal płacić za nadmierne zużycie paliwa i dolewanie oleju ale łącznie koszty z tego tytułu kosztują cię rocznie nawet 1000 zł. Czy w pełni zdajesz sobie sprawę z tego jakie to są koszty po kilku latach? Być może masz wątpliwości co do tej sumy ale jednocześnie dostrzegasz nadmierne zużycie paliwa i ubywanie oleju na bagnecie - a to są koszty. Warto wziąć sprawę w swoje ręce ponieważ im dłużej eksploatujesz zużyty pojazd tym większe prawdopodobieństwo awarii i nieoczekiwanego, przykrego dla ciebie i twojej rodziny unieruchomienia pojazdu. 

Być może już zacząłeś się zastanawiać jakie jest wyjście z tej sytuacji i co możesz zrobić. Niewątpliwie remont silnika czy skrzyni biegów jest jednym z najskuteczniejszych rozwiązań lecz wadą jest koszt, który nierzadko przekracza wartość pojazdu. 

Jest też inne rozwiązanie. Nie wiem czy wiesz, że istnieją skuteczne preparaty do regeneracji i zabezpieczenia silnika oraz skrzyni biegów. Ceramizery® – bo o nich tu mowa, to innowacyjne środki stosowane do układu olejenia, które pod wpływem wysokiej temperatury łączą się z cząsteczkami metalu pływającymi w oleju i narostowo odbudowują zużytą warstwę mechanizmu.
Kiedy zastosujesz Ceramizer® uzyskasz:

  • zmniejszenie zużycia paliwa (od 3 do 15 %),
  • zmniejszenie zużycia oleju (redukcja dymienia),
  • wyciszenie i wyrównanie pracy silnika,
  • wyrównanie ciśnień sprężania we wszystkich cylindrach,
  • łatwiejszy rozruch zimnego silnika,
  • łatwość zmiany biegów w skrzyni biegów (eliminacja drażliwych zgrzytów i oporów),
  • zabezpieczenie mechanizmów przed zużyciem.

 Wyobraź sobie że wsiadasz do samochodu przekręcasz kluczyk, auto zapala już przy pierwszych kilku obrotach wału korbowego. Ruszasz, załączasz kolejne biegi, skrzynia pracuje cicho, lekko, nie zgrzyta. Redukujesz bieg, wyprzedzasz, wkręcasz silnik na obroty, auto jest dynamiczniejsze, patrzysz w lusterko i nie widzisz za sobą czarnego dymu spalonego oleju. Zatrzymujesz się aby zatankować i dostrzegasz, że na tej samej ilości paliwa przejeżdżasz kilkadziesiąt kilometrów więcej. 

Być może masz wątpliwości i zastanawiasz się czy nie jest to kolejny zwykły dodatek do oleju. To dobrze - im więcej masz zastrzeżeń, tym większe prawdopodobieństwo że dokonasz właściwego wyboru. Pamiętaj jednak, że możesz mieć wątpliwości co do skuteczności wszystkich dodatków do oleju i jednocześnie niepotrzebnie skreślić produkt który faktycznie działa. Ceramizer® nie jest zagęszczaczem ani zwykłym dodatkiem do oleju, Jest jedynym preparatem, który zawiera tylko 4 g skoncentrowanego preparatu – ta niewielka ilość nie zmienia parametrów oleju. Produkt istnieje na rynku kilka lat, o jego skuteczności i bezpieczeństwie przekonało się wielu kierowców -potwierdzeniem tego jest choćby 118 stron opinii użytkowników. Nie bez znaczenia są także liczne niezależne testy w tym również testy przemysłowe (zobacz na www.ceramizer.pl). 

Zanim zastosujesz Ceramizer® poznaj także niewielkie minusy tego rozwiązania. Po dodaniu preparatu do oleju przez pierwsze 200 kilometrów nie powinieneś jeździć dynamiczne i przekraczać 2500 obr/min. Warto również wiedzieć że choć Ceramizer® jest skuteczny w przypadku naturalnego zużycia to nie zadziała w przypadku uszkodzenia mechanizmu (np. pęknięty pierścień tłokowy, ukruszony ząb w skrzyni biegów). W tym przypadku nieodzowna będzie interwencja mechanika. 

Zakup Ceramizera to wydatek 60 zł co przy koszcie remontu wynoszącym co najmniej 2000 zł jest 30-to krotnie mniejszą kwotą. Dlatego warto spróbować uniknąć kosztownych remontów i oszczędzić znaczną sumę pieniędzy. Aby dowiedzieć się więcej o nowym sposobie na regenerację twojego silnika i skrzyni biegów wejdź na stronę www.ceramizer.pl . 

Artykuł 3

Nowy sposób na regenerację silnika i skrzyni biegów. 

Masz problemy z silnikiem lub skrzynią biegów? Silnik spala olej, pracuje głośno i nierówno? Skrzynia biegów stawia coraz większy opór przy zmianie biegów i czasem zgrzyta? 

Każdy mechanizm pod wpływem tarcia, wraz z upływem kilometrów ulega zużyciu. Zużyte mechanizmy są nad wyraz uciążliwe a ich dalsza eksploatacja może doprowadzić do awarii i nieoczekiwanego, przykrego unieruchomienia pojazdu. Jakie jest wyjście z tej sytuacji i co można zrobić? Niewątpliwie remont silnika czy skrzyni biegów jest jednym z najskuteczniejszych rozwiązań. Poprzez wymianę zużytych elementów (np. pierścieni tłokowych, cylindrów, panewek, synchronizatorów, łożysk) udaje się przywrócić mechanizmom ich pierwotne parametry. Rozwiązanie to ma jednak podstawową wadę: koszt remontu mechanizmu jest bardzo drogi (w przypadku starszych aut nierzadko przekracza wartość pojazdu). 

Jest również inne rozwiązanie. Istnieją preparaty, które w przypadku umiarkowanego zużycia silnika czy skrzyni biegów, potrafią przywrócić ich nominalne parametry i sprawność. 

Ceramizery® – bo o nich tu mowa, to innowacyjne środki stosowane do układu olejenia, które pod wpływem wysokiej temperatury łączą się z mikrocząsteczkami metalu pływającymi w oleju i narostowo odbudowują zużytą warstwę mechanizmu.

Kiedy zastosujesz Ceramizer®:

  • zmniejszysz zużycie oleju (redukcja dymienia);
  • wyrównasz ciśnienia sprężania we wszystkich cylindrach;
  • pozbędziesz się drażliwych zgrzytów i oporów przy zmianie biegów;
  • nieznacznie zmniejszysz zużycia paliwa;
  • zabezpieczysz mechanizmy przed zużyciem.

Produkt ten istnieje na rynku kilka lat, a o jego skuteczności i bezpieczeństwie przekonało się wielu kierowców – potwierdzeniem tego są liczne opinie (ponad 130 stron). Nie bez znaczenia są także liczne niezależne testy w tym również testy przemysłowe. Ceramizer® nie jest zagęszczaczem ani zwykłym dodatkiem do oleju, zawiera tylko 4 gramy preparatu – ta niewielka ilość nie zmienia parametrów oleju.

Artykuł 4

Masz problemy z pojazdem? Czeka cię kosztowny remont silnika, skrzyni biegów? 

Olej jest niczym krew organizmu, docierając do każdego zakamarka umożliwia pracę silników, skrzyń biegów i innych mechanizmów samochodu, w których występuje tarcie. Niestety nawet najnowsze oleje nie zabezpieczają należycie przed zużyciem (podczas długich tras, częstego uruchamiania i trudnych warunków pracy silnika). Między innymi, dlatego mechanizmy w pojazdach ulegają zużyciu.

W przypadku silników, zużycie zazwyczaj objawia się hałaśliwą pracą, nadmiernym dymieniem, braniem oleju, zwiększonym zużyciem paliwa, niskim ciśnieniem sprężania.
W przypadku skrzyń biegów, zużycie zazwyczaj objawia się utrudnioną zmianą biegów (często towarzyszy temu zgrzytanie) oraz hałaśliwą pracą.

Zużyte mechanizmy są nad wyraz uciążliwe a ich dalsza eksploatacja może doprowadzić do awarii i nieoczekiwanego, przykrego unieruchomienia pojazdu. 

Jakie jest wyjście z tej sytuacji i co możesz zrobić?

Niewątpliwie remont silnika czy skrzyni biegów jest jednym z najskuteczniejszych rozwiązań. Remont ma jednak swoje wady - koszt nierzadko przekracza wartość pojazdu a efekt jest w dużej mierze zależny od mechaników i jakości ich pracy (z tym bywa różnie..)

Jest tez inne rozwiązanie. Nie wiem czy wiesz, że istnieją skuteczne preparaty do regeneracji i zabezpieczenia Twojego silnika oraz skrzyni biegów. Ceramizery® – bo o nich tu mowa, to innowacyjne środki stosowane do układu olejenia które pod wpływem wysokiej temperatury łączą się z mikrocząsteczkami metalu pływającymi w oleju i narostowo odbudowują zużytą warstwę mechanizmu.

Kiedy zastosujesz Ceramizer® uzyskasz:

  • Zmniejszenie zużycia paliwa (od 3 do 15 %).
  • Zmniejszenie zużycia oleju (redukcja dymienia).
  • Wyciszenie i wyrównanie pracy silnika.
  • Wyrównanie ciśnień sprężania we wszystkich cylindrach.
  • Łatwiejszy rozruch zimnego silnika.
  • Łatwość zmiany biegów w skrzyni biegów (eliminacja drażliwych zgrzytów i oporów).
  • Zabezpieczenie mechanizmów przed zużyciem.

Ceramizer® nie jest zagęszczaczem ani zwykłym dodatkiem do oleju, Jest jedynym preparatem, który zawiera tylko 4 g skoncentrowanego preparatu – ta niewielka ilość nie zmienia parametrów oleju. Produkt istnieje na rynku kilka lat, a o jego skuteczności i bezpieczeństwie przekonało się wielu kierowców -potwierdzeniem tego jest choćby ponad 140 stron opinii użytkowników. Nie bez znaczenia są także liczne niezależne testy w tym również testy przemysłowe. 

Zanim zastosujesz Ceramizer® poznaj także minusy tego rozwiązania. Po dodaniu preparatu do oleju przez pierwsze 1500 kilometrów nie powinieneś jeździć dynamiczne i przekraczać 2500 obr/min. Warto również wiedzieć, że choć Ceramizer® jest skuteczny w przypadku naturalnego zużycia to nie zadziała w przypadku uszkodzenia mechanizmu (np. pęknięty pierścień tłokowy, ukruszony ząb skrzyni biegów). W takich przypadkach nieodzowna jest interwencja mechanika. 

Zakup Ceramizera® to wydatek 60 zł co przy koszcie remontu wynoszącym co najmniej 2000 zł jest około 30-to krotnie mniejszą kwotą. Dlatego warto spróbować uniknąć kosztownego remontu i oszczędzić znaczną kwotę pieniędzy. Dowiedz się więcej o nowym sposobie na regenerację twojego silnika i skrzyni biegów, wejdź na stronę www.ceramizer.pl .

Artykuł 5

Technologia nie z tej ziemi – a jednak...z tej, z  Polski! 
Ceramizacja, ceramika-metal, warstwa ceramiczno-metalowa – to określenia, które są  coraz częściej  używane, stają się “modne” w określaniu nadzwyczajnych cech fizycznych i konstrukcyjnych materiałów stosowanych m.in. w budowie silników spalinowych, przekładni i innych mechanizmów. 
Co to takiego? - W istocie są to struktury materiałowe złożone z metalu, najczęściej na osnowie żelaza (stal, żeliwo) i związków chemicznych, często kompozytów, nie będących metalami (ale zawierających w swoim składzie metale). Odpowiednie połączenie tych skrajnie różnych pod względem fizycznym tworzyw, zmienia diametralnie (skrajnie) cechy materiałów rodzimych, kreując  zupełnie nowy pod względem fizycznym twór (materiał). Połączenia te mają charakter międzycząsteczkowy (międzykrystaliczny), występują na poziomie molekuł. Wystarczą już ultracienkie warstwy takiego materiału na powierzchniach elementów konstrukcji, żeby ich odporność na zużycie wzrastała kilkadziesiąt a nawet kilkaset! -krotnie w stosunku do pierwotnej. Niewiarygodnie wysoka twardość (ponad dziesięciokrotnie wyższa niż stali!) takich warstewek pozwala przenosić znaczne obciążenia jednostkowe, czyniąc je odpornymi na zniszczenie. Pomiary współczynników tarcia warstw ceramiczno-metalowych wykazują ich zmniejszenie kilkunasto, do nawet kilkusetkrotne, w stosunku do współczynnika tarcia  na styku stal-stal. Efektem tego jest wielokrotne zmniejszenie energii niszczących wywołanych tarciem, a co za tym idzie – prawie bezzużyciowa współpraca elementów konstrukcyjnych mechanizmów i to w warunkach ograniczonego (lub żadnego) smarowania, przeprowadzone testy pracy silników bez oleju! udowodniły wielokrotnie tę tezę – przejeżdżając po 300 i ponad 500 km bez uszkodzenia silników. Jedną z bardziej spektakularnych prób przeprowadziła w lipcu i sierpniu 2005 telewizja TVN7 w ramach programu “Na osi” oraz w listopadzie 2007 telewizja TVN turbo. 
Zmniejszeniu energii tarcia towarzyszy nie mniej ważny efekt – ekonomiczny, bowiem urządzenie (np. silnik, przekładnia) wykazuje mniejsze zużycie energii (paliwa).
Technologia ceramizacji (wytwarzania warstwy ceramicznej na powierzchniach metali) w procesie wytwarzania  (produkcji części) jest kosztowna i trudna (czołowe firmy motoryzacyjne stosujące tę technologię, nie dzielą się jej tajnikami). W zamian uzyskuje się możliwość dominacji na rynku, poprzez tworzenie konstrukcji o wyższych osiągach i trwałości.
Wytwarzanie warstwy ceramika-metal w procesie produkcyjnym ma jednak swoje wady (oprócz niewątpliwych, wymienionych wcześniej zalet) – nie uwzględnia zjawiska docierania części, bowiem  współpraca części (ich powierzchni tarcia) pokrytych twardą warstewką utrudnia albo wręcz uniemożliwia ich wzajemne, prawidłowe dotarcie. Uwzględnić to musi technolog i konstruktor tych elementów,  projektując odpowiednio proces wytwarzania (a to już nie jest ani łatwe ani tanie). Proces docierania jest ważny, ponieważ właściwie to on decyduje o trwałości współpracujących elementów. W trakcie docierania następuje optymalizacja luzów i gładkości powierzchni oraz tzw. teksturowanie warstwy wierzchniej, tj. odkształcenie plastyczne (zgniot podpowierzchniowy) umacniający także powierzchnię. Ideałem byłoby w związku z tym wytwarzanie warstwy ceramiczno-metalowej już po procesie dotarcia powierzchni współpracy – ale organizacyjnie jest to nie do przyjęcia (trudno sobie wyobrazić np. powrót samochodu do fabryki po przejechaniu np. 3000 km, po to, żeby wymontować odpowiednie części (tłoki, tuleje, pierścienie itp.) i poddać je procesowi ceramizacji. 
Rozwiązanie znalazło samo życie – jest nim możliwość wytwarzania warstwy ceramika-metal na już pracujących elementach i to podczas ich normalnej eksploatacji. Istnieją pewne grupy minerałów, które charakteryzują się takimi cechami. Wprowadzone na powierzchnie współpracy, potrafią w ściśle określonych warunkach same wytwarzać warstwę ceramiczno-metalową i to w dodatku w sposób “inteligentny”. Na czym polega ta “inteligencja” ? - Przebieg procesu jest następujący: cząsteczki aktywne (odpowiednio modyfikowanego minerału (tajemnica, jakiego i jak to się robi!)), wprowadzone np. w układ smarowania urządzenia ( w silniku będzie to układ olejenia – a więc wprost do oleju!), przemieszczają się swobodnie wraz z czynnikiem smarnym (tu olejem) nie powodując zatorów ani innych zjawisk (nie osadzają się, ponieważ są wielkości porównywalnej z cząsteczkami składników oleju) dopóki nie trafią na odpowiednie warunki do “aktywizacji”. 
Te warunki wyznaczają: wysoka temperatura i siły występujące na powierzchniach tarcia (zderzeniom tzw. stożków tarcia takie zjawiska towarzyszą –  zagadnienie należy rozpatrywać w mikroskali). Wtedy następuje dosyć złożony proces: najpierw aktywizacji (przebudowy cząsteczek) a następnie ich łączenia (także przez dyfuzję w głąb rodzimego materiału np., stali czy żeliwa) i trwałe łączenie, wypełniające przestrzenie międzykrystaliczne. Ale na tym nie koniec – cząsteczki aktywne tworzą trwałą warstwę ceramiczno metalową, aż do momentu ustąpienia tych sprzyjających warunków – tj. kiedy temperatura i naciski na powierzchni tarcia spadną poniżej określonej wartości. A jak wiadomo nastąpi to wtedy, kiedy zmniejszy się tarcie (współczynnik tarcia), a pośrednio – wartości luzów staną się optymalne tj. najwłaściwsze dla danej pary tarcia (trybologicznej). 
Stąd wniosek, że tak długo trwa proces aż zoptymalizują się luzy i parametry gładkościowe powierzchni. Wynika stąd, że ta technologia jest technologią regeneracyjną, bowiem w trakcie procesu zmieniają się także wymiary części (narasta warstwa) – i to tylko tam, gdzie jest to potrzebne!. 
Optymalizuje się, zatem nie tylko luz ale i kształt elementu do określonych warunków współpracy – czego w żadnym procesie technologicznym wytwarzania nie da się odtworzyć z dostateczną dokładnością (modelowanie nigdy nie oddaje 100% rzeczywistości) 
Wątpliwości budziłaby odporność takiej warstewki – w końcu cienkiej – na złuszczenie, ale j.w. wspomniano, cząsteczki dyfundują także w głąb materiału rodzimego, tworząc warstwę pośrednią o niestopniowanej twardości, co zabezpiecza przed spiętrzeniem naprężeń na granicy warstw (taka granica po prostu tu nie istnieje!). 
Jeszcze jedna obawa – to dobór ilości cząsteczek do aktualnego zapotrzebowania: tu w sukurs przychodzą właściwości procesu – aktywizują się tylko takie ilości składnika, jakie są potrzebne do wytworzenia warstewki. Jeśli zostanie ten proces zakończony (w/g opisu wyżej) to cząsteczki po prostu będą sobie dalej w oleju, czy innym czynniku smarnym “pływać”, bez skutków ubocznych, czyli – wniosek: nie da się “przedawkować” ilości aktywnego składnika. 
I jeszcze jedna, zasadnicza kwestia: jak kontrolować proces? Przecież w każdym urządzeniu panują inne warunki współpracy elementów... odpowiedź brzmi: - przez odpowiednio przeprowadzony proces modyfikacji składnika aktywnego oraz komponowanie dodatków (katalizatorów, inhibitorów, dodatków czyszczących itp.), w taki sposób, aby  proces ceramizacji przebiegał najefektywniej. W szczegółach – informacja niejawna – tajemnica producenta. 
Na rynku pojawiają się produkty różnych firm, zawierające składniki ceramizujące powierzchnie tarcia. Tutaj jest mowa o sprawdzonym w wieloletnich testach i badaniach przeprowadzanych przez autorytatywne instytuty, preparacie, a właściwie rodzinie ceramizerów®, którego producentem jest polska firma “Ceramizer Sp. z o. o.”. 
Szczegółowe informacje na ten temat można uzyskać z lektury strony internetowej www.ceramizer.pl. 
W skład Ceramizerów® do regeneracji i zabezpieczenia silników oraz przekładni wchodzi jako istotny dodatek, oprócz składników ceramizujących – oryginalny także w Polsce opracowany i opatentowany komponent. Jest to kompozyt o szerokim spektrum działania, wspomagający efekty ceramizacji – stąd m.inn. tak doskonałe wyniki testów wytrzymałościowych silników (ponad 500 km bez oleju i bez awarii!). Czym jest ten kompozyt? - jest to tzw magnetyczny kompozyt do środków smarnych, stanowiący dyspersyjną zawiesinę molekuł GP, który uruchamia procesy tzw “selektywnego przenoszenia” (przyciąganie cząsteczek GP w węzłach tarcia), blokuje mechanizm “wodorowego zużycia metalu”, przeciwdziała utlenianiu się oleju, przez co zwiększa jego trwałość oraz wywołuje zjawiska katalitycznego rozrywania łańcuchów węglowodorowych i ich utlenianie – ta cecha jest szczególnie pożądana przy wspomaganiu procesu spalania paliwa oraz usuwania nagarów. Preparat do paliwa, którego głównym składnikiem jest składnik “GP” powoduje  wspomaganie katalityczne spalania nie tylko paliwa, ale także produktów smołowych stanowiących lepiszcze twardych nagarów olejowych, utleniając je i umożliwiając usunięcie przez układ wylotowy silnika już w postaci czystej sadzy – a więc usuwa także nagromadzone od lat nagary i to bezpiecznie !
Stosowanie ceramizerów® to nie tylko niższe koszty przez mniejsze zużycie paliw, wyższa sprawność mechanizmów, lepsze osiągi, ale to też bezpieczeństwo użytkowników – polegające na możliwości eksploatacji urządzeń (w  tym samochodów) w skrajnych warunkach, podczas awaryjnego wycieku oleju lub uszkodzeniu osłon ze smarem (np. w przegubach). Nie bez znaczenia jest łatwiejsze uruchamianie silnika nawet w warunkach skrajnych termicznie (przy niskich temperaturach zimą lub przy wysokich letnich temperaturach), bez obawy zatarcia na skutek zmycia oleju z cylindrów przez paliwo. Stosowanie ceramizerów® powoduje dużo dłuższą, bezawaryjną eksploatacją urządzenia (samochodu też) – trwałość warstwy ceramika-metal zabezpiecza silnik, na co najmniej 70 000 km przebiegu!). 
O jakości produktów i ich skuteczności świadczą przeprowadzane regularnie badania i testy. Ceramizery® są wciąż modyfikowane w celu zwiększenia efektywności i wygody ich stosowania.
Aktualne wyniki badań cech fizycznych powierzchni uzyskiwanych w wyniku obróbki preparatami Ceramizerami® można znaleźć na stronie: www.ceramizer.pl . Tam też znajdują się fragmenty programu emitowanego przez TVN7 z testów eksploatacji silnika bez oleju.
Gdyby nie znajomość obiektywnie potwierdzonych faktów i wyników uzyskiwanych po zastosowaniu Ceramizerów®, można by go prezentować w znanym chyba programie “Nie do wiary” – tak dalece odbiega od stereotypowych (tradycyjnych)  technologii materiałowych. Jest to na pewno technologia 21-go wieku, efektywnie wspierająca ekologię, ekonomiczne aspekty eksploatacji maszyn i urządzeń mechanicznych, i bezpieczeństwo człowieka. Źródło: www.ceramizer.pl 
HKS

Artykuł 6

Czy użycie Ceramizera® pomoże mojemu samochodowi?

Wielu z nas często zadaje to pytanie i z obawą zastanawia się, czy przypadkiem preparat ten nie spowoduje szkód w naszym ukochanym aucie. Nic dziwnego że podchodzimy bardzo sceptycznie do zastosowania czegoś, czego nie znamy. Ponadto na rynku ciągle pojawiają się nowe “wynalazki”, zapewniające skuteczne działanie i uzyskanie efektów, które przywrócą naszemu czterokołowemu przyjacielowi dawną świetność, jednak niestety, często ich użycie powoduje wręcz odwrotny skutek. Wiele produktów nie ma nic wspólnego z regeneracją, przedłużeniem żywotności czy ochroną podzespołów. Po raz kolejny okazuje się, że reklama doskonale spełniła swoje zadanie, a my znów czujemy się “nabici w butelkę” i przeliczamy na darmo wydane pieniądze.

Dlaczego zatem mielibyśmy wierzyć w skuteczne działanie Ceramizera®?
Wróćmy do początków jego odkrycia. Historia ma swój początek w okresie końca zimnej wojny, na dalekiej Syberii, gdzie prowadzono odwierty w poszukiwaniu nowych złóż ropy. Prace takie wymagają nakładu wielu środków, bowiem zużycie narzędzi jest niemalże ciągłe. Co kilkaset metrów w trakcie odwiertu robotnicy muszą wymieniać m.in. wiertła, które niezwykle szybko się zużywają. Jednak podczas tych prac było zupełnie inaczej. Okazało się bowiem, że po 700 m prowadzenia odwiertu, wiertła nie zużywały się a wręcz przeciwnie, im głębiej wiercono tym stawały się one coraz twardsze. Rosyjscy naukowcy szybko przystąpili do prac badawczych, przeanalizowali glebę i odkryli specyficzną, unikalną substancję, która pod wpływem dużego tarcia oraz powstającego ciepła wytwarza niezwykle twardą i trwałą warstwę ceramiczno-metalową. Dziś substancja ta wchodzi w skład preparatu, który znamy pod nazwą Ceramizer®
Ceramizacja jest procesem fizyko-chemicznym, polegającym na przemieszczaniu się aktywnych cząsteczek Ceramizera® wraz z czynnikiem smarnym (olejem), w miejsca tarcia par metal - metal, gdzie pod wpływem lokalnej temperatury (siegającej nawet 600-1200 st.C ) tworzona jest warstwa ceramiczno-metalowa. Zmiany struktury i własności zmieniają się także do kilkudziesięciu mikrometrów w głębi metalu, przez co tworzy sie zupełnie nowy pod względem fizycznym materiał. Dzięki temu odbudowywane są zużyte powierzchnie (im bardziej zużyta powierzchnia tym tworzy się większa odbudowana warstwa). Wytworzona warstwa posiada niezwykle właściwości. Jest ona niezwykle twarda (ponad 10 krotnie bardziej niż stal konstrukcyjna), dzięki czemu może przenosić dużo większe obciążenia i równocześnie jest odporniejsza na zużycie nawet kilkudziesięciokrotnie w stosunku do pierwotnej. Kolejną ważną cechą jest jej niski współczynnik tarcia. Przeprowadzone badania wykazały nawet kilkukrotne zmniejszenie współczynnika tarcia w stosunku do tarcia między współpracującymi na sucho elementami metalowymi. Efektem tego jest wielokrotne zmniejszenie energii niszczących wywołanych tarciem, co oznacza niemalże bezżuzyciową pracę elementów, a co za tym idzie spadek zapotrzebowania na energię niezbędną do funkcjonowania danego urządzenia. Przy dzisiejszych cenach paliwa, które szybko idą w górę eksploatacja pojazdu staje się z dnia na dzień coraz kosztowniejsza, tak więc oszczędności na paliwie uzyskane dzięki zastosowaniu Ceramizera® są bezspornym argumentem przemawiającym na korzyść produktu. 
Aplikacja Ceramizera® właściwie nie wymaga od nas znajomości mechaniki, zaś proces ceramizacji odbywa się w warunkach normalnej eksploatacji pojazdu, nie powodując żadnych negatywnych skutków. Cząsteczki Ceramizera® są wielkości rzędu 2-5 mikronów, w skutek czego nie zapychają filtrów, preparat nie wytwarza żadnych ciał smolistych ani innych nagarów nawet w wysokich temperaturach, poza tym nie da się go przedawkować. Jeśli wytworzona warstwa była optymalna, to choćbyśmy wprowadzili kilogram Ceramizera®, to ani mikrometr warstwy więcej już się nie wytworzy.

Kiedy najlepiej stosować Ceramizery®?
Ceramizery® można stosować bez przeszkód do wszystkich silników czterosuwowych benzynowych, diesla czy zasilanych LPG, bez względu na ich funkcjonalne przeznaczenie. Stosujemy je nie tylko do regeneracji, ale również profilaktycznie, bo przysłowie “lepiej zapobiegać niż leczyć” sprawdza się także i tu. Najodpowiedniejszym momentem na zastosowanie Ceramizera® w przypadku nowych aut jest okres bezpośrednio po pełnym dotarciu (tj ok. 12-30 tys km - zależy to od konstrukcji, materiałów i sposobu eksploatacji pojazdu) - wtedy wytworzona warstwa przerywa praktycznie naturalny proces zużycia powierzchni tarcia, przedłużając żywotność np. silnika o jakieś 70000 km (oczywiście zabieg można powtórzyć, zwielokratniając ten przebieg). Jeśli chodzi o stosowanie go w samochodach już wyeksploatowanych, jego dawka uzależniona jest od stopnia zużycia elementów oraz od ilości oleju w układzie olejenia. 

Przejdźmy teraz do tematu, który każdego z nas najbardziej interesuje, a mianowicie: w jakich przypadkach Ceramizer® pomoże naszemu autu?
Możemy wymieniać niezliczone korzyści płynące z zastosowania preparatów, jednak przytoczę tu te, z którymi najczęściej borykają się użytkownicy 4 kółek. Ceramizer® stosuje się po to, by zmniejszyć zużycie oleju i nie dopuścić do blokady (zapieczenia) pierścieni tłokowych, przedłużyć żywotność silnika, wyciszyć go, ułatwić jego rozruch, zmniejszyć hałas wyjącego tylnego mostu, wyciszyć skrzynię biegów, ułatwić jej pracę, zregenerować "napoczętą" przez pitting bieżnię łożysk i elementy toczne skrzyń biegów, zregenerować powierzchnie tarcia synchronizatorów, podnieść poziom ciśnienia sprężania do wartości nominalnych (ma to bezpośredni wpływ na pracę silnika a tym bardziej jego osiągi no i oczywiście jakość procesu spalania), zniwelować stukanie popychaczy zaworowych, zabezpieczyć panewki przed zużyciem. W silnikach z turbodoładowaniem Ceramizer® poprawia znacząco łożyskowanie i zmniejsza straty, a tym samym wydzielanie ciepła na łożyskach turbiny. Na uwagę zasługuje również dodatek uszlachetniający do paliwa, powodujący poprawę działania układu zasilania, czyszcząc jego elementy i powodując dopalanie katalityczne niespalonych węglowodorów (w tym produktów smolistych, które są składnikami nagaru). Oczywiście ceramizer® nie jest panaceum na wszystkie problemy, musimy pamiętać, że będzie on skuteczny wówczas, gdy poszczególne elementy nie posiadają innych rodzajów zużycia niż eksploatacyjne i jest ono w stopniu mniejszym niż graniczne, jak również, że nie występują jakiekolwiek wady czy uszkodzenia mechaniczne. 

Jeśli zatem mamy możliwość zaoszczędzić pieniądze na: mniejszym zużyciu paliwa, zbytecznych naprawach i wizytach u mechanika, podniesieniu efektywności pojazdu przedłużając żywotność silnika, ochronie środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie emisji gazów toksycznych a przede wszystkim ciszenia się z komfortu jazdy, dlaczego więc nie użyć Ceramizera®, który nam to zapewni. Postęp nauki i techniki ciągle nas zaskakuje, nano- technologia zadziwia i sukcesywnie zmienia świat, lecz tylko od nas samych zależy czy będziemy z niej korzystać czy biernie uczestniczyć w jej rozwoju.
Mgr Katarzyna Krasowska

Artykuł 7

Co ty wiesz o ceramizacji?

Mówi Dariusz Kosiorek, właściciel firmy Ceramizer Sp. z o. o.
Pojęciem ceramizacji określa się nadzwyczajne cechy fizyczne i konstrukcyjne, które powstają na powierzchniach metali w trakcie eksploatacji dzięki zastosowaniu Ceramizerów®. Proces przebiega dzięki przemieszczaniu się aktywnych cząsteczek preparatu wraz z czynnikiem smarnym (olejem), nie powodując żadnych negatywnych zjawisk. Cząsteczki Ceramizera® pod wpływem lokalnej temperatury wywołanej tarciem uaktywniają się tworząc warstwę ceramiczno metalową. Warstwa ceramiczna jest ponad dziesięciokrotnie twardsza od stali i dzięki temu może przenosić dużo większe obciążenia, a przy tym jest bardzo odporna na zniszczenie. Inną wartą podkreślenia cechą warstwy ceramicznej jest jej bardzo niski współczynnik tarcia. Przeprowadzone pomiary wykazały nawet kilkusetkrotne zmniejszenie tego parametru w stosunku do tarcia między współpracującymi na sucho elementami stalowymi. W tym samym mniej więcej stopniu co spadek współczynnika tarcia zmniejsza się niszcząca energia wywołana tym właśnie tarciem. Dzięki temu elementy poddane procesowi ceramizacji mogą pracować niemal nie wykazując śladów zużycia. Mniejsze tarcie to również spadek zapotrzebowania na energię potrzebną do działania różnych urządzeń. I tak na przykład silnik będzie spalał mniej paliwa. Wytworzenie warstwy ceramicznej na metalowych powierzchniach maszyn i urządzeń można uzyskać na współpracujących ze sobą elementach podczas ich normalnej eksploatacji. Do tego celu służą preparaty nazywane ogólnie Ceramizerami®. 

Artykuł 8

Cudze chwalicie, swego nie znacie.

Mówi Dariusz Kosiorek, właściciel firmy Ceramizer Sp. z o. o.
Ceramizery® to preparaty znane już od dość dawana. Przez lata trafiały na nasz rynek wyłącznie w ramach importu. Jednak już od pewnego czasu w naszej ofercie znajdują się preparaty o właściwościach ceramicznych, które są produkowane przez polską firmę. Co więcej w skład tych Ceramizerów® przeznaczonych do zabezpieczania i regeneracji silników oraz przekładni wchodzi opracowany w Polsce specjalny komponent. Ze stosowania Ceramizerów® wynikają liczne korzyści, czasami bardzo wymierne. Ceramizery® powodują spadek zużycia paliwa od 3 do nawet 15 procent. Zmniejsza się zużycie oleju, spada emisja toksycznych spalin. Ceramizery® zmniejszają niebezpieczeństwo zakleszczenia pierścieni tłokowych. Podnoszą oraz wyrównują ciśnienie sprężania w cylindrach. Ponadto obniżają o kilka stopni temperaturę pracy silnika. Ułatwiają jego rozruch, zwłaszcza zimą. Jeśli w samochodzie dojdzie do awaryjnego wycieku oleju z silnika to warstwa ceramiczna na jego elementach umożliwi kontynuację jazdy na dystansie przekraczającym nawet trzysta kilometrów. Oprócz licznych opinii użytkowników korzystne działanie Ceramizerów® potwierdzają testy i badania przeprowadzone przez różne firmy i instytucje ( źródło: www.ceramizer.pl . Samo stosowanie Ceramizerów® jest bardzo proste. Wystarczy dawkę preparatu zaaplikować do silnika. Skoncentrowana dawka o objętości czterech mililitrów praktycznie nie powoduje wzrostu poziomu oleju. Proces ceramizacji trwa przez półtora tysiąca kilometrów. W tym czasie nie należy wymieniać oleju. Trwałość wytworzonej warstwy ceramicznej określa się na około 70 tys. kilometrów. Ceramizer® można mieszać z dowolnym rodzajem oleju i stosować do wszystkich typów silników czterosuwowych. W przypadku omyłkowego zaaplikowania zwiększonej dawki nie spowoduje to żadnych skutków ubocznych. Ceramizery® można stosować zarówno w silnikach już częściowo zużytych, jak i tych nowych po przebiegu co najmniej 5 tys. kilometrów. Oprócz Ceramizerów® do silników czterosuwowych, skrzyń biegów, tylnych mostów w naszej ofercie dostępne są już także preparaty przeznaczone do układu wspomagania kierownicy. Wkrótce pojawią się też Ceramizery® do silników dwusuwowych i samochodów ciężarowych. 

Artykuł 9 - wersja skrócona

Ceramizery® to grupa, krajowych produktów firmy Ceramizer Sp. z o. o., o szerokim spektrum zastosowań. Na rynek trafiają obecnie ceramizery® do silników spalinowych, tłokowych i skrzyń biegów, które wykorzystując olej w układzie smarowania jako nośnik, wytwarzają na powierzchniach tarcia współpracujących elementów tych mechanizmów – trwałą warstwę ceramiczno-metalową o niezwykłych własnościach: twardość ponad 10-krotnie wyższa od stali konstrukcyjnej, współczynnik tarcia - mniejszy kilkudziesięciokrotnie od współczynnika tarcia kinetycznego suchej pary tarcia stal-stal. Wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa pozostaje trwała i skuteczna na około 70 000 km przebiegu silnika oraz 100 000 km w przypadku skrzyni biegów. Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej odbywa się podczas normalnej eksploatacji mechanizmu – wystarczy wprowadzić do oleju preparat i użytkować pojazd. Efektem obróbki jest optymalizacja luzów między współpracującymi elementami, cichsza praca zespołu, łatwiejszy rozruch silnika, zmniejszenie toksyczności spalin, poprawa własności trakcyjnych (moc, sprawność), zmniejszenie zużycia paliwa, znaczne zwiększenie trwałości m.in. przez eliminację skutków suchych startów (ułatwiony rozruch silnika), dodatkowo eliminowanych przez tzw. magnetyzację oleju, wywołaną także jednym ze składników preparatu (cząsteczki GP). Preparaty, zostały przebadane w warunkach eksploatacyjnych – dowodząc swojej skuteczności. Źródło: www.ceramizer.pl

Artykuł 10 - wersja pełna

Ceramizery® to grupa oryginalnych, krajowych preparatów firmy Ceramizer Sp. z o. o., o szerokim spektrum zastosowań – nie tylko w motoryzacji. Ceramizacja to nowa technologia naprawy, regeneracji i zabezpieczania przed zużyciem:
1. Silników spalinowych czterosuwowych benzynowych i diesla, 
2. Skrzyń biegów,
3. Przekładni głównych (tylnych mostów), 
4. Reduktorów, motoreduktorów.

Efektem obróbki jest:
1. Optymalizacja luzów między współpracującymi elementami, 
2. Cichsza praca zespołu, 
3. Łatwiejszy rozruch silnika, 
4. Zmniejszenie toksyczności spalin, 
5. Poprawa własności trakcyjnych (moc, sprawność), 
6. Zmniejszenie zużycia paliwa, 
7. Znaczne zwiększenie trwałości m.in. przez eliminację skutków suchych startów, dodatkowo eliminowanych przez tzw. magnetyzację oleju, wywołaną także jednym ze składników preparatu (cząsteczki GP).

Ceramizery®, które wykorzystując olej w układzie smarowania jako nośnik, wytwarzają na powierzchniach tarcia współpracujących elementów tych mechanizmów – trwałą warstwę ceramiczno-metalową o niezwykłych własnościach: 
1. Twardość ponad 10-cio krotnie wyższa od stali konstrukcyjnej, 
2. Współczynnik tarcia mniejszy kilkudziesięciokrotnie od współczynnika tarcia kinetycznego suchej pary tarcia stal-stal.

Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej odbywa się podczas normalnej eksploatacji mechanizmu – wystarczy wprowadzić do oleju preparat (za pomocą wygodnego dozownika w formie strzykawki) i użytkować pojazd. Po ok 1500 km przebiegu można uznać proces za zakończony. 
O jakości wytworzonej warstwy, świadczy możliwość kontynuowania jazdy przy awaryjnym wycieku oleju (na sucho) przynajmniej przez 200 km, a ok 500 km bez oleju w skrzyni biegów, tylnym moście.
Wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa pozostaje trwała i skuteczna na około 70 000 km przebiegu silnika i ponad 100 000 km dla skrzyń biegów, tylnych mostów.

Jeszcze jednym, preparatem jest uszlachetniacz do paliw płynnych, który powoduje:
1. Poprawę procesu spalania (także katalityczne spalanie węglowodorów zawartych w nagarze),
2. Czyszczenie oraz zabezpieczanie elementów układów zasilania (wszystkich typów) – w wyniku czego zostaje usunięty nagar oraz następuje znacząca poprawa własności dynamicznych i ekonomicznych silnika,
3. Ochronę przed nadmiernym zużyciem układu zasilania (ważne w przypadku stosowania niewłaściwej jakości paliw). 

Wszystkie preparaty, przed wprowadzeniem na rynek, zostały gruntownie przebadane, także w warunkach eksploatacyjnych – dowodząc swojej skuteczności. Źródło: www.ceramizer.pl 

Zaufali nam