Gdzie kupić?

Mapa partnerów

Zaaplikuj w warsztacie

Mapa warsztatów

Downsizing silników

Wielu kierowcom i fanom motoryzacji wydaje się, że samochód musi mieć jak najlepszy silnik, zużywać jak najmniej paliwa i rozpędzać się do setki w kilka sekund. To myślenie jest błędne, bo moc jednostki napędowej powinna być dostosowana do samochodu, którym się poruszasz. Kiedy słyszą o downsizingu łapią się za głowę, no bo jak można włożyć mały silnik do dużego samochodu? Okazuje się, że obawy są nieuzasadnione, trzeba tylko dobrze zrozumieć ideę.

Co to jest i jak działa?

Downsizing to zastąpienie większego silnika mniejszym, ale sprawniejszym, o podobnych lub lepszych parametrach jeżeli chodzi o moc i moment obrotowy. Dzięki temu zyskujemy lepsze wyniki zużycia paliwa, a spaliny nie są tak zanieczyszczone.

Najnowsze technologie dążą do tego, by silniki były maksymalnie ekonomiczne nawet przy znacznym obciążeniu. Do tego dochodzi jak najmniejsze zużycie paliwa. Wydaje się to niemożliwe. Dlatego właśnie powstało zjawisko downsizingu. Odpowiednią ekonomikę uzyskuje się przez jak najkorzystniejsze, jednostkowe zużycie paliwa, czyli uzyskanie najlepszej wydajności. By udało się to osiągnąć, potrzebujemy dużej wartości momentu obrotowego, który możemy uzyskać w niskim lub średnim zakresie. Ważna jest także temperatura silnika. Nie będzie on w pełni wydajny, jeżeli będzie za niska.

Zmniejszony silnik = mniejszy moment obrotowy

Mniejszy silnik naturalnie traci swój moment obrotowy w porównaniu z większymi (większa pojemność silnika generuje większy moment obrotowy ). Trzeba wtedy zadziałać techniką. W takich samochodach najczęściej montuje się bezpośredni wtrysk paliwa albo turbodoładowanie. Stosuje się także dwumasowe koła zamachowe. Zmniejszenie masy jednostek napędowych jest niejako efektem ubocznym dowsizingu, a co za tym idzie, spada waga całego samochodu. Dzięki temu moc silnika w porównaniu z większym odpowiednikiem powoduje lepszą wydajność auta przy jednoczesnym niższym zużyciu paliwa.

Nie wymienię silnika

Dowsizing stosuje się w nowych samochodach więc, jeżeli Twój ma już kilka lat i zaczyna spalać za dużo paliwa to warto zastanowić się dlaczego. Być może za rzadko wymieniasz olej lub powierzchnie tarcia są już nieco zużyte. Jeżeli chcesz poprawić kondycję silnika swojego samochodu postaw na preparat do regeneracji silnika. Dzięki jednej prostej aplikacji jednostka napędowa będzie działała sprawniej i ciszej. Preparat do regeneracji sinika Ceramizer CS jest w stanie zredukować zużycie paliwa nawet do 10%. Zwiększa również ciśnienie sprężania i dynamikę pojazdu. Zmniejsza emisję toksycznych składników spalin, dzięki czemu chroni środowisko naturalne. Preparat do regeneracji silnika Ceramizer dba o pierścienie tłokowe, powierzchnie tarcia, zmniejsza zużycie oleju i dymienie silnika. Jest to więc korzystne rozwiązanie dla każdego samochodu, który potrzebuje wsparcia bez konieczności demontażu jednostki napędowej.

Zaufali nam