Instrukcja do hydraulicznych układów wspomagania kierownicy (CK)

Najwyższą efektywność w stosowaniu Ceramizera®, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.

  1. Technologia jest przeznaczona do zabezpieczenia nowych i regeneracji zużytych, ale nieuszkodzonych mechanizmów.
  2. Można stosować z każdym rodzajem oleju do układu wspomagania kierownicy.
  3. Zaniżona doza Ceramizera® nie przyniesie oczekiwanych rezultatów obróbki.
  4. Zawyżona (np. 2 x większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas trwania obróbki.
  5. W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem mechanizmu przed zastosowaniem technologii ceramizacji. Inaczej skuteczność ceramizacji będzie zmniejszona a czas obróbki wydłuży się.
  6. Trwałość wytworzonej powłoki ceramicznej wynosi w zależności od warunków pracy urządzenia do 2 lat (przy ciągłej pracy urządzenia w normalnych warunkach) lub do 100 000 km przebiegu.
  7. Ceramizację powierzchni Ceramizerem® można powtarzać wielokrotnie.
  8. Ceramizer® można stosować do dowolnych urządzeń (również przemysłowych) po wcześniejszej konsultacji z producentem Ceramizerów®.


 

ILOŚĆ PREPARATU (liczbę dozowników), potrzebną do ceramizacji powierzchni par tarcia, określa tabela:

Ilość oleju w układzie wspomagania kierownicy w litrach

1-2 l

2-5 l

5-8 l

8-11 l

Ilość dozowników

1 doz.

2 doz.

3 doz.

4 doz.


OPAKOWANIE ZAWIERA:

  1. Niniejszą instrukcję.
  2. Jeden dozownik łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 3,3 g.

ZALECENIA: 

  1. Stosować bezpośrednio przy wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z preparatem.
  2. Można stosować na każdym etapie eksploatacji z każdym rodzajem oleju.
  3. W trakcie tworzenia warstwy ceramiczno-metalowej (1500 km) nie wymieniać oleju.
  4. Można stosować razem z Ceramizerami® do silnika, przekładni, uszlachetniaczem paliwa.
  5. Charakterystycznym objawem początku regeneracji jest zmniejszenie szumu mechanizmu już po kilkudziesięciu kilometrach przebiegu. W przypadku znacznego zużycia mechanizmów a w szczególności wtedy, gdy podczas regeneracji po przejechaniu 100 -200 km zauważamy nieznaczną poprawę pracy mechanizmów zaleca się podwojenie dozy Ceramizera®. W przypadku, gdy po przejechaniu 100 – 200 km nie daje się zauważyć żadna poprawa pracy mechanizmu może to świadczyć, o dokonaniu błędnej oceny stanu zużycia mechanizmu lub mechanicznym uszkodzeniu urządzenia.
  6. Stosować przede wszystkim profilaktycznie, dla zabezpieczenia mechanizmów przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco ich żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
  7. Dozowniki/ strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.

 INSTRUKCJA:Instrukcja stosowania Ceramizer do wspomagania kierownicy

  1. Rozgrzać silnik do normalnej temperatury pracy tj. 90 oC przejeżdżając kilka kilometrów lub pozostawiając pojazd na 10-15 min z włączonym silnikiem..
  2. Wyłączyć silnik.
  3. Ogrzać w np. w ręku tubostrzykawkę do temperatury min. 15 oC. Wstrząsnąć tubostrzykawkę.
  4. Ustawić koła pojazdu do jazdy na wprost.
  5. Odkręcić korek wlewu zbiornika oleju w układzie wspomagania kierownicy i opróżnić 1/2 dozownika/-ów do otworu wlewu oleju (przestrzegając zachowania wymaganego poziomu oleju).
  6. Zakręcić korek wlewu oleju.
  7. Włączyć silnik i pozostawić na 5 min na biegu jałowym nie kręcąc kierownicą. Następnie przy włączonym silniku w ciągu kolejnych 5 min kręcić kierownicą do oporu w prawo i w lewo. Tę czynność należy wykonać na postoju lub przy niewielkiej prędkości jazdy.
  8. Wyłączyć silnik.
  9. Czynności 4, 5, 6, 7 powtórzyć do momentu opróżnienia tubostrzykawki.
  10. Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa do 1500 km przebiegu, w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju.

 UWAGI:

  1. W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem przed stosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki Ceramizerem® będzie zmniejszona a czas ceramizacji wydłuży się.
  2. W przypadku uszkodzeń mechanicznych przekładni (np. wyłamany ząb, głębokie rysy, znaczne zużycie itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®. Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.

 BEZPIECZEŃSTWO:

  1. Produkt jest bezpieczny zgodnie z normą UE (91/155/EEC).
  2. Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC.
  3. Nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych.
  4. Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
  5. Chronić przed dziećmi. 

BADANIA: 
 

Skuteczność potwierdzona w testach zamieszczonych na www.ceramizer.pl. 

SKUTECZNOŚĆ:

Wytworzone warstwy ceramiczno-metalowe pozostają trwałe na około 100 000 km przebiegu lub 1800 mth. Po tym czasie zaleca się ponownie zastosować Ceramizer® do układu wspomagania kierownicy.

 

Ściągnij instrukcję CK (format PDF)

Zaufali nam