Instrukcja do silników czterosuwowych sportowych i ekstremalnych (CS-X)

Najwyższą efektywność w stosowaniu Ceramizera®, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.

  1. W trakcie całego procesu ceramizacji (100 km lub 3 motogodzin) nie wymieniać oleju. Olej wymienić w terminie wymiany.
  2. Ceramizer® można mieszać z dowolnym rodzajem oleju i stosować do wszystkich rodzajów silników spalinowych: benzynowych, Diesla z: pompowtryskiwaczami, wtryskiem bezpośrednim typu commonrail, pompami sekwencyjnym i rozdzielaczowymi oraz silników zasilanych gazem, z turbodoładowaniem, z katalizatorem spalin, z sondą lambda.
  3. Zaniżona doza ceramizera nie przyniesie oczekiwanych rezultatów obróbki.
  4. Zawyżona (np. 2 x większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas trwania obróbki.

Ceramizer Extreme​​

ILOŚĆ PREPARATU (liczbę dozowników), potrzebną do ceramizacji powierzchni par tarcia, określa tabela:

 

DOZOWANIE PREWENCYJNE

         
Pojemność silnika w litrach --> 1-2 l 2.1-3 l 3.1-5 l 5.1-8 l 8.1-12 l
Ilość opakowań CSX (1 opakowanie = 2 dozy) 1 2 3 4 5

 

DOZOWANIE REGENERUJĄCE

         
Pojemność silnika w litrach --> 1-2 l 2.1-3 l 3.1-5 l 5.1-8 l 8.1-12 l
Ilość opakowań CSX (1 opakowanie = 2 dozy) 2 4 6 8 10


OPAKOWANIE ZAWIERA:

  1. Dwa dozowniki łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 2x4,5 g.
  2. Niniejszą instrukcję,

ZALECENIA:

  1. Wykonać pomiar ciśnienia końca sprężania (przed i po obróbce) w cylindrach silnika - celem potwierdzenia skuteczności działania Ceramizera®.
  2. Stosować na każdym etapie eksploatacji, najlepiej bezpośrednio przy wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z Ceramizerem CSX.
  3. Stosować przede wszystkim profilaktycznie, dla zabezpieczenia silnika przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco jego żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
  4. Można stosować z każdym rodzajem oleju i stosować do wszystkich rodzajów silników spalinowych: benzynowych, zasilanych gazem, Diesla z: pompowtryskiwaczami, wtryskiem bezpośrednim typu common-rail, pompami sekwencyjnym i rozdzielaczowymi, turbodoładowaniem, katalizatorem spain, filtrem DPF lub FAP, sondą lambda.
  5. CSX zaleca się stosować prewencyjnie przy każdej wymianie oleju lub co 10 000 km sportowej/ekstremalnej jazdy.
  6. W trakcie pełnej obróbki (100 km) nie wymieniać oleju.
  7. W przypadku nowego silnika CSX można stosować po dotarciu silnika a w przypadku silnika po remoncie CSX można stosować po min. 200 km przebiegu

INSTRUKCJA:

  1. Przed zaaplikowaniem CSX zaleca się wymianę oleju i filtra oleju.
  2. Uruchomić silnik i rozgrzać go do roboczej temperatury 90oC.
  3. W okresie zimowym ogrzać preparat do temperatury około 25oC np. trzymając w ręku strzykawki (substancja posiada konsystencję smaru i rozpuszcza się w temperaturze powyżej 25
    °C)
  4. Wstrząsnąć strzykawki przez około 30 s.
  5. Wlać dozę/y do rozgrzanego silnika przez otwór wlewu oleju.
  6. Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym na około 10 min.
  7. Pokonać łagodnie około 100 km lub pozostawić uruchomiony silnik na biegu jałowym na około 3h.

 

 

 

 

 

UWAGI:

  1. W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem silnika przed stosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki ceramizerem będzie zmniejszona a czas ceramizacji wydłuży się.
  2. W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty lub zapieczony pierścień tłokowy, nieszczelne zawory, głębokie rysy na gładzi cylindra itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®.
  3. W przypadku wykonania remontu silnika, należy przejechać 200-300 km od momentu remontu i dopiero wówczas zastosować Ceramizer®.
  4. Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
  5. Jeśli silnik jest wyposażony w odśrodkowy filtr oleju, należy przed zastosowaniem Ceramizera® wyczyścić filtr, a najlepiej na czas obróbki wyłączyć go z obiegu oleju, stosując przewód obejściowy (jeśli jest to konstrukcyjnie możliwe). W tego rodzaju filtrach, cząsteczki preparatu mają skłonność do osadzania się i tym samym znacząco mniejsza ich ilość dociera do powierzchni tarcia.
  6. Dozowniki/ strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.
  7. Podczas procesu tworzenia się warstwy ceramiczno-metalowej może wystąpić chwilowe zwiększone dymienie.
  8. Atutem CSX jest skrócony przebieg ceramizacji (tylko 100 km lub 3 h pracy silnika na biegu jałowym), co pozwala na użycie produktu w sporcie motorowym.
  9. Szybciej wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa jest równie skuteczna jak w przypadku standardowego CS lecz warstwa ta jest cieńsza tym samym szybciej się zużyje - w szczególności podczas sportowej jazdy - dlatego zaleca się stosowanie CSX przy każdej wymianie oleju w silniku.
  10. Efektywność CSX jest taka sama niezależnie od rodzaju stosowanych paliw w silnikach typu Diesel, benzyna, gaz, biopaliwo.
     

BEZPIECZEŃSTWO:

  1. Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC. W przypadku gdy temperatura przechowywania przekroczy +40 oC produkt może sedymentować, wówczas należy preparat wstrząsnąć i schłodzić do temperatury poniżej +40 oC aby go bezpiecznie użyć.
  2. Nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych.
  3. Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
  4. Filtr cząstek stałych to metalowa puszka wypełniona w środku metalowymi lub ceramicznymi włóknami, na których osadzają się cząsteczki sadzy, które są w określonych warunkach eksploatacji pojazdu dopalane. Ceramizer® nie zmienia reologicznych parametrów oleju, nie powoduje tworzenia cząsteczek sadzy, popiołów siarczanowych, fosforu i siarki, w związku z tym nie wpływa na pracę DPF / FAP i można go bezpiecznie stosować w silnikach z DPF lub FAP.

    Ceramizer® nie zmienia reologicznych parametrów oleju, nie powoduje tworzenia cząsteczek sadzy, popiołów siarczanowych, fosforu i siarki, w związku z tym nie wpływa na pracę DPF / FAP i można go bezpiecznie stosować w silnikach z DPF lub FAP

BADANIA:

Skuteczność potwierdzona w testach zamieszczonych na www.ceramizer.pl.

SKUTECZNOŚĆ: 

Trwałość i efektywność wytworzonej warstwy ceramiczno-metalowej wynosi około 10 000 km przebiegu lub 200 mth.
Po tym przebiegu zaleca się ponownie zastosować Ceramizer® do silnika.
 

 

Ściągnij instrukcję CS-X (format PDF)

Zaufali nam