Instrukcja do silników samochodów ciężarowych (CS-C)

Najwyższą efektywność w stosowaniu Ceramizera®, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.

  1. W trakcie całego procesu ceramizacji (1,5 tys. km lub 25 motogodzin) nie wymieniać oleju. Olej wymienić w terminie wymiany.
  2. Ceramizer® można mieszać z dowolnym rodzajem oleju i stosować do wszystkich rodzajów silników spalinowych: benzynowych, Diesla z: pompowtryskiwaczami, wtryskiem bezpośrednim typu common-rail, pompami sekwencyjnymi i rozdzielaczowymi oraz silników zasilanych gazem, z turbodoładowaniem, z katalizatorem spalin, z sondą lambda.
  3. Zaniżona doza Ceramizera® nie przyniesie oczekiwanych rezultatów obróbki.
  4. Zawyżona (np. 2 razy większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas trwania obróbki.
  5. Dla bardzo wyeksploatowanego (ponad 85% zużycia) silnika należy zwiększyć o 50% dawkę Ceramizera®.

 ILOŚĆ PREPARATU (liczbę dozowników), potrzebną do ceramizacji powierzchni par tarcia, określa tabela:

 

Ilość oleju w silniku w litrach

 

8-16 l

 

16-25 l

 

25-35 l

 

35-45 l

 

Przebieg 10-150 tys. km

 

1 opakowanie (2 dozy)

 

2 opakowania (4 dozy)

 

3 opakowania (6 doz)

 

4 opakowania (8 doz)

 

Przebieg 150-700 tys. km

 

2 opakowania (4 dozy)

 

3 opakowania (6 doz)

 

4 opakowania (8 doz)

 

5 opakowania (10 doz)

 

Przebieg 700 tys - 1,5 mln km

3 opakowania (6 doz)

 

4 opakowania (8 doz)

 

5 opakowań (10 doz)

 

6 opakowań (12 doz)

 

OPAKOWANIE ZAWIERA:

  1. Dwa dozowniki łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 4.5 gramów każdy.
  2. Niniejszą instrukcję.

ZALECENIA: 

  1. Wykonać pomiar ciśnienia końca sprężania (przed i po obróbce) w cylindrach silnika - celem potwierdzenia skuteczności działania Ceramizera®.
  2. Stosować na każdym etapie eksploatacji, najlepiej po wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z Ceramizerem®.
  3. Stosować przede wszystkim profilaktycznie, w celu zabezpieczenia silnika przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco jego żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
  4. Można stosować z każdym rodzajem oleju.
  5. W trakcie pełnej obróbki (1500km) nie wymieniać oleju.
  6. Stosować razem z Ceramizerem® do skrzyń biegów, tylnych mostów, układu wspomagania kierownicy, uszlachetniaczem do paliwa.
  7. Ceramizer® można stosować w silnikach spalinowych dowolnych maszyn i urządzeń przemysłowych po wcześniejszej konsultacji z jego producentem.

 INSTRUKCJA:

Instrukcja Ceramizer do silników ciężarowych  

  1. Rozgrzać silnik do temperatury roboczej 80-90 oC, (np. po jeździe, lub co najmniej po 10cio minutowej pracy silnika na biegu jałowym).
  2. Wyłączyć silnik.
  3. Odkręcić korek wlewu oleju i opróżnić dozownik(i) do ot-woru wlewu oleju. Gdy wlew oleju ma długą szyjkę, zaleca się przed zastosowaniem Ceramizera® wlać nieco oleju przez wlew, zaaplikować Ceramizer(y)® po czym ponownie wlać nieco oleju. Dzięki temu, cała zawartość preparatu spłynie do układu olejenia silnika. Gdy wlew oleju jest wyposażony w sitko, zaleca się wymieszać dozę(y) Ceramizera® z niewielką ilością oleju (np. 200 ml), po czym wlać mieszaninę do otworu wlewu oleju.
  4. Zakręcić korek wlewu oleju.
  5. Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez 15 min.
  6. Przejechać ostrożnie 200 km (niekoniecznie jednorazowo - można podzielić odcinek na etapy), nie przekraczając prędkości obrotowej silnika 1600 obr./min lub w przypadku braku obrotomierza z ograniczoną prędkością samochodu do 60 km/h. Uwaga: 200 km przebiegu - można zastąpić 4 godzinną pracą silnika na biegu jałowym. Jedna godzina na biegu jałowym - odpowiada 50 km jazdy.
  7. Po pokonaniu odcinka 200 km lub po 4 godzinach na biegu jałowym można jeździć bez ograniczeń prędkości. Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 1500 km przebiegu, ale już w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju!
  8. W przypadku aut o wysokim przebiegu (powyżej 500 tys. km) zaleca się rozłożenie aplikacji doz na 2 etapy. Połowę przewidzianych doz należy zastosować według załączonej instrukcji, a następnie po przejechaniu ok. 500 km zastosować w ten sam sposób drugą połowę przewidzianych doz. Zwiększa to efektywność tworzenia się warstwy ceramiczno-metalowej w miejscach tarcia.

UWAGI: 

  1. W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty pierścień tłokowy, głębokie rysy na gładzi cylindra itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®.
  2. Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
  3. Dozownik/strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.

 BEZPIECZEŃSTWO:

  1. Produkt jest bezpieczny zgodnie z normą UE (91/155/EEC).
  2. Ceramizer® jest neutralny wobec oleju, można go stosować do każdego oleju - nie zmienia fizykochemicznych i reologicznych parametrów oleju (potwierdza to ekspertyza Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych NR 6/55/08)
  3. Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC. W przypadku gdy temperatura przechowywania przekroczy +40oC produkt może sedymentować, wówczas należy preparat wstrząsnać i schłodzić do temperatury poniżej +40oC aby go bezpiecznie użyć.
  4. Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
  5. Ceramizer ®powoduje wzrost bezawaryjności co zapewnia zwiększone bezpieczeństwo podróżowania i użytkowania urządzeń.
  6. Chronić przed dziećmi.

 UWAGI:

  1. W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem silnika przed stosowaniem Cerami-zera®. Inaczej skuteczność obróbki Ceramizerem® będzie zmniejszona, a czas ceramizacji wydłuży się.
  2. W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty pierścień tłokowy, nieszczelne zawory, głębokie rysy na gładzi cylindra itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®.
  3. Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
  4. Jeśli silnik jest wyposażony w odśrodkowy filtr oleju, na-leży przed zastosowaniem Ceramizera® wyczyścić filtr, a najlepiej na czas obróbki wyłączyć go z obiegu oleju, stosując przewód obejściowy (jeśli jest to konstrukcyjnie możliwe). W tego rodzaju filtrach, cząsteczki preparatu mają skłonność do osadzania się i tym samym znacząco mniejsza ich ilość dociera do powierzchni tarcia.
  5. Dozowniki/strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.

 BEZPIECZEŃSTWO:

  1. Produkt jest bezpieczny zgodnie z aktualnymi normami UE.
  2. Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC.
  3. Nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych.
  4. Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
  5. Filtr cząstek stałych to metalowa puszka wypełniona w środku metalowymi lub ceramicznymi włóknami, na których osadzają się cząsteczki sadzy, które są w określonych warunkach eksploatacji pojazdu dopalane. Ceramizer nie zmienia reologicznych parametrów oleju, nie powoduje tworzenia cząsteczek sadzy, popiołów siarczanowych, fosforu i siarki, w związku z tym nie wpływa na pracę DPF i można go bezpiecznie stosować w silnikach z DPF.
  6. Chronić przed dziećmi.

BADANIA:

Skuteczność potwierdzona w testach zamieszczonych na www.ceramizer.pl.

GWARANCJA skuteczności i trwałości wytworzonej warstwy ceramiczno-metalowej przynajmniej do 70 000 km przebiegu lub do 1200 mth. Po tym przebiegu zaleca się ponownie zastosować ceramizer do silnika.

 

Ściągnij instrukcję CS-C (format PDF)

Zaufali nam