Instrukcja do skrzyń biegów, mostów, przekładni (CB)

Najwyższą efektywność w stosowaniu Ceramizera®, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.

  1. Technologia jest przeznaczona do zabezpieczenia nowych i regeneracji zużytych, ale nieuszkodzonych mechanizmów.
  2. Można stosować z każdym rodzajem oleju przekładniowego i stosować do wszystkich rodzajów przekładni i reduktorów.
  3. Zaniżona doza Ceramizera® nie przyniesie oczekiwanych rezultatów obróbki.
  4. Zawyżona (np. 2 x większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas trwania obróbki.
  5. W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem mechanizmu przed zastosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność ceramizacji będzie zmniejszona a czas obróbki wydłuży się.
  6. Trwałość wytworzonej powłoki ceramicznej wynosi w zależności od warunków pracy urządzenia do 2 lat (przy ciągłej pracy urządzenia) lub do 100 000 km przebiegu.
  7. Ceramizację powierzchni ceramizerem można powtarzać wielokrotnie.
  8. Ceramizer® można stosować do dowolnych urządzeń (również przemysłowych) po wcześniejszej konsultacji z jego producentem.

     

ILOŚĆ PREPARATU (liczbę dozowników), potrzebną do ceramizacji powierzchni par tarcia, określa tabela:

Ilość oleju w skrzyni lub przekładni w litrach. 1-2 l 2-5 l 5-8 l 8-11 l
Ilość dozowników (doz.) 1 doz. 2 doz. 3 doz. 4 doz.

OPAKOWANIE ZAWIERA:

  1. Niniejszą instrukcję.
  2. Jeden dozownik łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 4,5 g.

ZALECENIA:

 
  1. Charakterystycznym objawem początku regeneracji jest zmniejszenie szumu mechanizmu już po kilkudziesięciu kilometrach przebiegu. 
  2. W przypadku znacznego zużycia mechanizmów a w szczególności wtedy, gdy podczas regeneracji po przejechaniu 100-200 km zauważamy nieznaczną poprawę pracy mechanizmów zaleca się podwojenie dozy Ceramizera®. 
  3. W przypadku, gdy po przejechaniu 100–200 km poprawa pracy mechanizmu nie jest zauważalna - może to świadczyć o dokonaniu błędnej oceny stanu zużycia mechanizmu lub mechanicznym uszkodzeniu urządzenia.
  4. W przypadku zespolonych skrzyń biegów (układów napędowych) - zaleca się podwojenie dozy Ceramizera®.
  5. W przypadku skrzyń biegów i przekładni stosowanych w sporcie motorowym i w ekstremalnych warunkach eksploatacji, zaleca się podwojenie dozy Ceramizera®.
  6. Stosować na każdym etapie eksploatacji, najlepiej bezpośrednio przy wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z ceramizerem.
  7. Stosować przede wszystkim profilaktycznie, dla zabezpieczenia mechanizmów przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco ich żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
  8. W trakcie całego procesu ceramizacji (1,5 tys. km lub 25 motogodzin) nie wymieniać oleju. Olej wymienić w terminie wymiany.
  9. Stosować razem z Ceramizerem® do silnika, układu wspomagania kierownicy i uszlachetniaczem do paliwa.

INSTRUKCJA DO SKRZYŃ BIEGÓW, TYLNYCH MOSTÓW:

 
 
  1. Rozgrzać olej w skrzyni biegów, tylnym moście - przejeżdżając kilka km.
  2. Wyłączyć silnik.
  3. Odkręcić korek wlewu oleju do skrzyni biegów lub korek wlewu oleju do tylnego mostu i opróżnić dozownik(i) do otworu wlewu oleju (przestrzegając wymaganego poziomu oleju).
  4. Zakręcić korek wlewu oleju.
  5. Przejechać jednorazowo odcinek nie mniejszy niż 10 km z prędkością do 90 km/h. oraz 100 - 300 m na wstecznym biegu.
  6. Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 1500 km przebiegu, ale już w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju.

INSTRUKCJA DO REDUKTORÓW:

  1. Rozgrzać olej w reduktorze – uruchomić reduktor na co najmniej 30 min.
  2. Zatrzymać reduktor.
  3. Odkręcić korek wlewu oleju do reduktora i opróżnić dozownik(i) do otworu wlewu oleju (przestrzegając wymaganego poziomu oleju).
  4. Zakręcić korek wlewu oleju.
  5. Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 60 godzin pracy reduktora w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju.

NIE STOSOWAĆ:

  1. Do automatycznych skrzyń biegów.
  2. W sprężarkach śrubowych.
  3. W mechanizmach różnicowych zawierających Szperę lub LSD – są to mechanizmy o zwiększonym tarciu wewnętrznym.

UWAGI:

  1. W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem mechanizmu przed stosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki Ceramizerem® będzie zmniejszona a czas ceramizacji wydłuży się.
  2. W przypadku uszkodzeń mechanicznych (np. wyłamany ząb, głębokie rysy, znaczne zużycie itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®.
  3. Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
  4. Dozowniki/ strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.

BEZPIECZEŃSTWO:

  1.  Produkt jest bezpieczny zgodnie z normą UE (91/155/EEC).
  2. Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC. W przypadku gdy temperatura przechowywania przekroczy +40 oC produkt może sedymentować wówczas należy preparat wstrząsnąć i schłodzić do temperatury poniżej +40 oC aby go bezpiecznie użyć.
  3. Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
  4. Chronić przed dziećmi.

BADANIA: 

Skuteczność potwierdzona w testach zamieszczonych na www.ceramizer.pl.

SKUTECZNOŚĆ: 

Wytworzone warstwy ceramiczno-metalowe pozostają skuteczne i trwałe na około 100 000 km przebiegu lub 1800 mth. Po tym przebiegu zaleca się ponownie zastosować Ceramizer® do przekładni. 

Zaufali nam