Istota działania

Korzyści wynikające ze stosowania dodatku do oleju silników spalinowych Ceramizer® CS:

  1. Zmniejsza zużycie paliwa od 3 do 15 %.
  2. Zmniejsza zużycie oleju silnikowego.
  3. Podwyższa i wyrównuje ciśnienie sprężania w cylindrach.
  4. Zmniejsza tzw. “dymienie” silnika.
  5. Eliminuje suche straty i ułatwia rozruch (szczególnie zimą).
  6. Wycisza pracę silnika, zmniejsza wibrację.
  7. Zwiększa sprawność silnika i dynamikę pojazdu.
  8. Regeneruje powierzchnie tarcia podczas eksploatacji, bez demontażu obrabianego zespołu. Efektywna trwałość odbudowanej powierzchni na około 70 000 km przebiegu.
  9. Zwiększa trwałość metalowych powierzchni tarcia, nawet 5-cio krotnie.
  10. Zastępuje w większości przypadków naprawy, zmniejszając wielokrotnie koszty naprawy w porównaniu z tradycyjnym remontem.
  11. Niski współczynnik tarcia poniżej 0,02 tj. 10-cio krotnie mniej niż przy styku “stal-stal”.
  12. Wydłuża o min. 50% przebiegi między wymianami oleju silnikowego.
  13. W przypadku awaryjnego wycieku oleju, wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa umożliwia kontynuację jazdy nawet ponad 500 km (dowodem na to jest test jazdy bez oleju).
  14. Zabezpiecza podzespoły przed korozją i agresywnymi substancjami chemicznymi (ważne w przypadku gdy stosowany olej silnikowy, paliwo może mieć niską jakość).
  15. Zmniejsza emisje toksycznych składników spalin.
  16. Zmniejsza niebezpieczeństwo blokady pierścieni tłokowych.
  17. Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się powierzchni, nawet 10-cio krotnie. Mikrotwardość – 4000-4500 MPa (400 – 450 kG/mm 2 ) (dla porównania mikrotwardość stali wynosi przeciętnie 60 kG/mm 2 ). Wytrzymałość na ściskanie: 2500 MPa (250 kg/mm 2 ).
  18. Chroni środowisko naturalne.
  19. Preparat można stosować do dowolnych urządzeń (również przemysłowych) po wcześniejszej konsultacji z producentem Ceramizerów®.

Korzyści wynikające ze stosowania dodatku do oleju skrzyń biegów, przekładni, mostów Ceramizer® CB:

  1. Ułatwia zmianę biegów, regeneruje zużyte synchronizatory.
  2. Wycisza pracę skrzyni biegów, tylnych mostów, przekładni, reduktorów.
  3. Zmniejsza wibracje i hałas, eliminuje zgrzyty przy zmianie biegów.
  4. Wielokrotnie wydłuża trwałość mechanizmów, nawet do 5-ciu razy.
  5. Regeneruje i zabezpiecza powierzchnie tarcia podczas eksploatacji i bez demontażu obrabianego zespołu poprzez tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej wypełniającej, pokrywającej i wyrównującej zarysowania, defekty i wyżłobienia.
  6. Efektywna trwałość odbudowanej powierzchni na około 100 000 km przebiegu.
  7. Efekt odbudowanej powierzchni pozostaje również po kolejnych wymianach oleju (przynajmniej na 100 000 km przebiegu samochodu).
  8. Zastępuje w większości przypadków naprawy, zmniejszając wielokrotnie koszty naprawy w porównaniu z tradycyjnym remontem.
  9. Przyczynia się do zwiększenia niezawodności i sprawności mechanizmu tym samym zwiększa bezpieczeństwo w ekstremalnych warunkach eksploatacji.
  10. Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się powierzchni, nawet 10-cio krotnie. Mikrotwardość – 4000-4500 MPa (400 – 450 kG/mm2 ) (dla porównania mikrotwardość stali wynosi przeciętnie 60 kG/mm2). Wytrzymałość na ściskanie: 2500 MPa (250 kG/mm2).
  11. Obniża wytwarzanie ciepła pomiędzy trącymi się metalowymi częściami.
  12. W warunkach niedostatecznego smarowania (np. przy wycieku oleju) wytworzona warstwa umożliwia czasowo dalszą pracę urządzenia bez jego zniszczenia.
  13. W przypadku awaryjnego wycieku oleju, wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa umożliwia kontynuację jazdy (nawet ponad 500 km).
  14. Przedłuża okresy między wymianami oleju, zmniejszając jego zużycie.
  15. Zabezpiecza podzespoły przed korozją i agresywnymi substancjami
  16. chemicznymi (ważne w przypadku stosowania gorszej jakości olejów).
  17. Chroni środowisko naturalne.
  18. Wymiernie zmniejsza koszty przyszłych napraw urządzeń.
  19. Zatrzymuje i zapobiega powstawaniu pittingu.
  20. Preparat można stosować do dowolnych urządzeń (również przemysłowych) po wcześniejszej konsultacji z producentem Ceramizerów®.

Uwaga: nie stosować do automatycznych skrzyń biegów.

Korzyści wynikające ze stosowania preparatu do hydraulicznych układów wspomagania kierownicy Ceramizer® CK:

  1.  Regeneruje i zabezpiecza powierzchnie tarcia podczas eksploatacji, bez demontażu obrabianego zespołu.
  2. Efektywna trwałość odbudowanej powierzchni na około do 100 000 km przebiegu.
  3. Utrzymuje nowe jak i używane urządzenia w jak najlepszym stanie.
  4. Zapobiega powstawaniu rdzy i korozji.
  5. Zatrzymuje i zapobiega powstawaniu pittingu.
  6. Zapewnia płynną i cichą pracę układu wspomagania w każdych warunkach.
  7. Zastępuje w większości przypadków naprawy, zmniejszając wielokrotnie koszty w porównaniu z tradycyjnym remontem.
  8. Zmniejsza współczynnik tarcia (do wartości 0,02 tj. 10-krotnie mniej niż przy styku „stal-stal”), tym samym obniża wytwarzanie ciepła pomiędzy trącymi się metalowymi częściami.
  9. Przyczynia się do zwiększenia niezawodności i sprawności mechanizmu.
  10. Mikrotwardość 4000-4500 MPa (400 450 kg/mm2) (dla porównania mikrotwardość stali wynosi przeciętnie 60 kg/mm2).
  11. Chroni środowisko naturalne.
  12. Preparat można stosować do dowolnych urządzeń (również przemysłowych) po wcześniejszej konsultacji z producentem Ceramizerów®.

Korzyści wynikające ze stosowania uszlachetniacza do paliwa Ceramizer® CP:

  1. Wydłuża żywotność układu zasilania paliwem.
  2. Zmniejsza tarcie i redukuje zużycie części podlegających tarciu w układzie zasilania paliwem.
  3. Zmniejsza zużycie paliwa o 2 – 4 %.
  4. Powoduje wzrost mocy silnika o 1 – 3 %.
  5. Ułatwia rozruch zimnego silnika, szczególnie w niskich temperaturach.
  6. Zmniejsza emisję substancji szkodliwych CO – nawet o 50%, CO2 – do 10%, NOx, HC w spalinach.
  7. Zmniejsza hałas i dymienie.
  8. Utrzymuje układ zasilania w czystości.
  9. Usuwa nagar z komory spalania.
  10. Zapobiega powstawaniu osadów i nagarów w komorze spalania (także na grzybkach zaworów i końcówkach rozpylaczy).
  11. Wspomaga odblokowanie wtryskiwaczy i pierścieni tłokowych.
  12. Zwiększa niezawodność i trwałość pojazdów.
  13. Zmniejsza skutki stosowania paliw gorszej jakości.
  14. Sprzyja dokładniejszemu (katalitycznemu) spalaniu paliwa.
  15. Zapewnia prawidłową i równomierną pracę silnika.
  16. Chroni środowisko naturalne.
  17. Nie jest szkodliwy dla działania i trwałości katalizatorów.
  18. Nadaje się do wszystkich rodzajów benzyn i oleju napędowego.
  19. Preparat można stosować do dowolnych urządzeń (również przemysłowych) po wcześniejszej konsultacji z producentem Ceramizerów®.

Regeneracja silnika

Regeneracja przy użyciu Ceramizera® polega na przywróceniu nominalnych rozmiarów i właściwej geometrii współpracujących powierzchni w mechanizmach, w których występuje tarcie, poprzez narostowe tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej o unikalnych właściwościach.

Regeneracja przeprowadzana jest bez demontażu urządzeń, w trakcie ich normalnej eksploatacji, wystarczy dodać preparat do oleju (w silniku, skrzyni biegów, układzie wspomagania kierownicy) lub do paliwa (w przypadku uszlachetniacza paliw). Procesy termodynamiczne zachodzące na powierzchniach trących się, powodują narastanie warstwy ceramiczno-metalowej we wszystkich miejscach a szczególnie w miejscach zużytych (wytartych).

regeneracja silnika

Narastanie stopniowo stabilizuje się wraz ze zmniejszaniem się współczynnika tarcia co prowadzi do samoczynnej optymalizacji szczelin trących się detali i po osiągnięciu wartości nominalnych, zatrzymuje się odbudowując powierzchnie w sposób prawie idealny.

Oznacza to, że w miejscach bardziej zużytych (wytartych) i tam gdzie były rysy, odbuduje się grubsza warstwa niż w miejscach mniej wytartych, co w rezultacie prowadzi do odbudowy pożądanej geometrii trących się detali. W celu zwiększenia tarcia przez pierwsze 200 km jazdy z preparatem nie należy przekraczać 2700 obr/min. Proces budowy warstwy ceramicznej trwa 1,5 tys. km lub 25 motogodzin.

Ceramizacja

Cząsteczki Ceramizera® charakteryzują się wysokim stopniem połączenia z metalem, przenoszą cząsteczki metalu (selektywne przenoszenie) w zużyte miejsca, gdzie występuje podwyższona temperatura spowodowana tarciem i tam dyfundują. W tych miejscach połączone cząsteczki metalu i Ceramizera® (dyfundując), odbudowują powierzchnie tworząc warstwę ceramiczno-metalową.

W rezultacie dyfuzji Ceramizera® z metalową powierzchnią, polepsza się struktura siatki krystalicznej metalu, tym samym utwardza i wypełnia się warstwa wierzchnia (powstaje trwała nierozerwalna ceramiczno-metalowa warstwa ochronna). Proces powstawania warstwy nazywany jest ceramizacją. Warstwa ta wypełnia, pokrywa i wyrównuje mikrodefekty i deformacje powierzchni poddawanych tarciu.

Dodatek do oleju Ceramizer® wykorzystuje zjawiska:

  • Ceramizacji powierzchni metalowych która polega na wytworzeniu warstwy ceramiczno-metalowej na metalowych powierzchniach tarcia, w częściach maszyn i urządzeń, w czasie ich normalnej eksploatacji.Poprzez narostowe tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej Ceramizer® regeneruje i odbudowuje trące się metalowe powierzchnie, integrując trwale z metalem na poziomie molekularnym. Wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa jest twarda, trwała, posiada niski współczynnik tarcia, znakomicie odprowadza ciepło i jest odporna na wysokie temperatury i obciążenia mechaniczne. Warstwa ta wypełnia, pokrywa i wyrównuje mikrodefekty i deformacje powierzchni trących się detali.Na skutek wysokiej lokalnej temperatury (ponad 900 oC), powstającej w miejscach lokalnego tarcia, następuje “topnienie” Ceramizera®. “Stopione” cząsteczki Ceramizera®, charakteryzują się wysokim stopniem adhezji (łączenia) z metalem, przenoszą cząsteczki metalu zawarte w oleju lub smarze w zużyte miejsca (selektywne przenoszenie), gdzie występuje podwyższona temperatura, spowodowana tarciem i tam dyfundują. W tych miejscach połączone cząsteczki metalu i Ceramizera® (dyfundując), odbudowują powierzchnie, tworząc warstwę ceramiczno-metalową.W rezultacie dyfuzji Ceramizera® z metalową powierzchnią, polepsza się struktura siatki krystalicznej metalu i tym samym utwardza i wypełnia się warstwa wierzchnia (powstaje trwała nierozerwalna ceramiczno-metalowa warstwa ochronna).Zachodzące procesy termodynamiczne na powierzchniach trących się, powodują narastanie warstwy ceramiczno-metalowej we wszystkich miejscach a szczególnie w miejscach zużytych (wytartych). Narastanie stopniowo stabilizuje się wraz ze zmniejszaniem się współczynnika tarcia co prowadzi do samoczynnej optymalizacji szczelin trących się detali. Po osiągnięciu wartości nominalnych, narastanie warstwy zatrzymuje się, odbudowując powierzchnie w sposób prawie idealny.Trwały efekt ceramizacji w silnikach spalinowych utrzymuje się po kolejnych wymianach oleju przynajmniej do 70 000 km przebiegu, a w przypadku skrzyń biegów do 100 000 km przebiegu.
  • Tzw. magnetyzacji oleju – dzięki technologii GP, cząsteczki oleju przylegają ściśle do powierzchni metali, tym samym polepszają smarowanie i odprowadzanie ciepła z ich powierzchni.Proces magnetyzacji oleju utrzymuje się do kolejnej wymiany oleju, ponieważ wraz z wymianą pozbywamy się namagnetyzowanych cząsteczek oleju.
  • Selektywnego przenoszenia – swobodne molekuły metalu zawarte w oleju lub smarze są przenoszone w węzły tarcia i uzupełniają siatkę krystaliczną odbudowywanej powierzchni metalu. Proces ten w teoretycznych warunkach (bez wymiany oleju) prowadzi do bezzużyciowości trących się powierzchni detali.Zakładając, że nie musimy zmieniać oleju to w wyniku procesu selektywnego przenoszenia mielibyśmy do czynienia ze 100% bezzużyciowością trących się powierzchni. Niestety olej ulega zużyciu, więc musimy go okresowo wymieniać tym samym pozbywamy się resztek cząsteczek Ceramizera® i proces selektywnego przenoszenia zanika. Ponadto technologia ceramizacji wykorzystuje zjawisko plateryzacji.

Ceramizery® nie zawierają teflonu, ołowiu, molibdenu, nie zapychają filtrów oleju ani kanałów olejowych, ponieważ cząsteczki Ceramizera® są mniejsze od porów filtra. Cząsteczki Ceramizera® są wielkości do 2 mikronów a szczeliny filtra oleju silnikowego są wielkości ponad 5 mikrometrów. Ponadto warstwa ceramiczno-metalowa powstaje tylko w miejscach tarcia metalu o metal, więc wykluczone jest powstawanie warstwy w kanałach olejowych czy filtrach oleju.

Ceramizer® nie jest zagęszczaczem oleju, ani tzw. “motodoktorem”, jedna dawka Ceramizera® to 4 g. Produkt nie likwiduje “brania oleju” poprzez uszczelniacze zaworowe, gdyż w przeciwieństwie do pary tłok cylinder nie występuje tarcie metalu o metal.

Wytworzone warstwy ceramiczno-metalowe pozostają skuteczne i trwałe na około 70 000 km przebiegu lub 6000 mth. Po tym przebiegu zaleca się ponownie zastosować Ceramizer®.

Chętnie odpowiemy na wszelkie Państwa pytania:

tel.: 22 498 0908

Przed zadaniem pytania prosimy zapoznać się z częstymi pytaniami.

Producent posiada prawo wyłączności na produkcję i sprzedaż Ceramizerów® w Polsce.