Gdzie kupić?

Mapa partnerów

Zaaplikuj w warsztacie

Mapa warsztatów

Regeneracja skrzyni biegów w motocyklu - ile kosztuje i jakie są alternatywne rozwiązania?

Podobnie jak w samochodzie tak i w motocyklu bardzo ważnym elementem jest skrzynia biegów. Różni się od tej, którą mamy w aucie i działa nieco inaczej. Natomiast równie podatna na uszkodzenia jak ta samochodowa. Warto więc wiedzieć jak wygląda remont skrzyni biegów oraz jak jej używać, by tego uniknąć.

Jak działa skrzynia biegów?

Motocyklowa skrzynia biegów to skrzynia sekwencyjna dwuwałkowa z kołami zębatymi o stałym zazębieniu. Jednorazowo można zmienić bieg tylko o jeden w dół albo górę. Najczęściej jest 6-cio stopniowa, w mniejszych pojazdach może być 5-cio albo 4 stopniowa. Motocyklista zmienia biegi lewą nogą. Naciskać dźwignię do oporu w dół by zmniejszyć bieg albo w górę, by wrzucić większy. Jest jeszcze bieg neutralny, odpowiednik luzu w samochodzie. Znajduje się między 1 a 2 biegiem. By wrzucić jedynkę trzeba wcisnąć  dźwignię w dół.

Przyczyny awarii

Zbyt duże zużycie albo nadmierna eksploatacja są najczęstszą przyczyną awarii skrzyni biegów w motocyklach. W wyniku eksploatacji powstają luzy pomiędzy kołami zębatymi a wałkami, które się obracają. Powstają także między kołami przesuwnymi i wodzikami oraz między ściankami na wałku sterowania. Zbyt gwałtowna zmiana biegów powoduje wygięcie wodzika. Jeżeli ten wygnie się dosyć mocno, zostanie załączony kolejny bieg zanim poprzedni się wyłączy. W konsekwencji następuje rozerwanie obudowy skrzyni biegów albo wyłamanie zębów w kołach zębatych.

Precyzyjna naprawa kluczem do sukcesu

Naprawa skrzyni biegów musi być niezwykle precyzyjna. Nadmierne luzy, przesunięcia, wypadanie biegów, nieprawidłowe działanie dźwigni są niedopuszczalne. Jeżeli czujesz, że coś z Twoim motorem jest nie tak, udaj się do stacji diagnostycznej. By uniknąć awarii i cieszyć się długą żywotnością swojego sprzętu prawidłowo o niego dbaj. Nie bądź brutalny i nie zmieniaj biegów na szybko. Uważnie słuchaj. Jeżeli zauważysz, że  dźwięk jest inny niż zwykle, działaj od razu. W sytuacji kiedy chodzi ona głośno bądź biegi się zacinają, możesz spróbować regeneracji skrzyni biegów, albo ją po prostu wymienić.

Naprawa skrzyni biegów – cena

Wszystko zależy od modelu pojazdu i przyczyny zużycia skrzyni biegów. Najwięcej zapłacimy w autoryzowanych serwisach. Dlatego warto poszukać w innych miejscach i porównać ceny w mniejszych warsztatach. Wybór części będzie konsultował z nami mechanik i z pewnością podpowie, na jaki postawić. Te oryginalne będą droższe niż odpowiedniki innych firm. Koszt naprawy skrzyni biegów i tak będzie wysoki więc warto przemyśleć, w które części lepiej zainwestować. Czasami koszt naprawy zużytej skrzyni biegów może być bardzo wysoki i przewyższyć wartość motocykla. Warto się wówczas zastanowić, czy bardziej sensowna nie będzie wymiana skrzyni biegów na inną używaną lub zastosowanie dodatku do skrzyni biegów o właściwościach regenerujących.

Formą regeneracji jest dodatek do silnika motocykla i  skrzyni biegów CM firmy Ceramizer. Aplikacja produktu jest banalnie prosta i zajmie tylko chwilę.

Alternatywne metody

Wymiana i regeneracja skrzyni biegów często jest najlepszym, ale kosztownym rozwiązaniem, które unieruchamia pojazd na co najmniej tydzień. Nie zmienia to jednak faktu, że z zepsutą skrzynią również poruszać się nie możesz. W przypadku problemów takich jak zgrzyty przy zmianie biegów  czy nierówne sprężanie w cylindrach lub głośna praca silnika, warto rozważyć zastosowanie preparatu regenerującego do silników motocyklowych czterosuwowych z mokrym sprzęgłem CM. Ten regenerator skrzyni biegów Ceramizer CM regeneruje metalowe powierzchnie tarcia skrzyni biegów, dzięki czemu zmniejsza się m. inn zużycie paliwa. Wyciszy i wyrówna pracę silnika, a także poprawi dynamikę motocykla. Ochroni silnik przed korozją, co jest niezwykle istotne podczas zimowania. Preparat tworzy odbudowującą powłokę ceramiczno-metalową, która zabezpiecza przed dalszym zużywaniem. Poprawia płynność zmiany biegów, wydłuża trwałość mechanizmów  oraz wyrównuje ciśnienie sprężania w cylindrach.

Ile trwa regeneracja skrzyni biegów, czy warto?

Odczuwalną różnicę zauważysz już po przejechaniu kilkuset kilometrów, a pełen proces trwa 1500 kilometrów. Tak zregenerowana skrzynia biegów z pewnością posłuży jeszcze przez długi czas – ochronna powłoka ma trwałość 70 000 km. Ceramizer dodatek do skrzyni biegów, czy warto? Jeżeli nie chcesz wydawać kilku tysięcy złotych na naprawę kół zębatych czy wodzików, to warto wypróbować Ceramizer. Bezpieczny dodatek, którego skuteczność potwierdza ponad 240 stron opinii. Ceramizer dostępny na rynku od ponad 15 lat, a niewielki koszt preparatu (69 zł) w połączeniu z jego skutecznością i korzyściami, jakie przynosi jego zastosowanie jest z pewnością ciekawą propozycją i rozwiązaniem do   regeneracji mechanizmów skrzyni biegów i zabezpieczeniu ich przed dalszym zużyciem. Warto więc przemyśleć, czy nie lepiej zainwestować kilkadziesiąt złotych już teraz i być spokojnym o swój jednoślad czy też rozważyć wymianę całej skrzyni biegów.

Zaufali nam